Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Zmiana rozporządzenia ułatwi egzamin motorowerzystom

Zmiana rozporządzenia ułatwi egzamin motorowerzystom fotolia.pl

Do zaopiniowania przez Komisje Wspólną Rządu i Samorządu Terytorialnego trafił projekt rozporządzenia ministra infrastruktury i budownictwa w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach. Ma ono na celu zastąpić poprzednio obowiązujące rozporządzenie w związku z rozbudowaniem delegacji ustawowej zawartej w art. 66 pkt 6 ustawy o kierujących pojazdami poprzez wskazanie, że rozporządzenie będzie określało szczegółowe warunki, tryb, zakres i sposób: organizacji i przeprowadzania egzaminu państwowego oraz wzory stosowanych dokumentów, organizacji i przeprowadzania kursu kwalifikacyjnego oraz wzory stosowanych dokumentów oraz organizacji obiegu oraz postępowania z dokumentami dotyczącymi osób przystępujących do egzaminu państwowego oraz do kursu kwalifikacyjnego.

Przepis przejściowy zawarty w art. 14 wymienionej ustawy z dnia 26 czerwca 2014 r. utrzymuje w mocy dotychczas obowiązujące rozporządzenie wydane na podstawie art. 66 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. do dnia wejścia w życie nowego aktu wykonawczego jednak nie dłużej niż przez okres 18 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy zmieniającej.

Zmiany dotyczą wskazań dyrektywy 2006/126/WE, ze części praktycznej egzaminu dla motorowerzystów , której w ogóle może nie być, w przepisach § 9, § 24, § 25 projektu rozporządzenia wprowadzono szereg zmian pozwalających na zorganizowanie egzaminu dla kategorii AM prawa jazdy przez Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego poza ich siedzibami np. tak jak poprzednio w szkołach do których uczęszczają kandydaci na kierowców. Wskazano także, ze zadania egzaminacyjne oraz trasa egzaminacyjna dobierane na miejscu przez egzaminatora w zależności od infrastruktury dostępnej w miejscu egzaminowania. Dodatkowo skrócono tez minimalny czas trwania części praktycznej egzaminu w ruchu drogowym do 10 min.

Mając na względzie zmiany treści upoważnienia ustawowego przywrócono obowiązek powołania przez dyrektora WORD osoby koordynatora - jako osoby odpowiedzialnej za koordynację pracy egzaminatorów, oraz osoby egzaminatora nadzorującego jako osoby nadzorującej bezpośrednio prace egzaminatorów.

Poprawiono również przepis  który zawężał wymaganie dotyczące obuwia stosowanego przez motocyklistów wyłącznie do butów wiązanych nie dając możliwości przystępowania do egzaminu w butach typowo motocyklowych zapinanych na klamry czy suwak. Dokonano także korekty zadania egzaminacyjnego "Slalom Wolny" poprzez jego podzielenie na dwa zadania "Slalom wolny" i "Jazda po lukach w kształcie cyfry 8".

Czw., 14 St. 2016 0 Komentarzy Dodane przez: Marcin Maksymiuk