Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Miasto z koleją zintegrują transport

Miasto z koleją zintegrują transport fotolia.pl
W ciągu najbliższych trzech lat samorząd Zielonej Góry i PKP PLK mają zrealizować wspólnie inwestycje za 22 ml zł. W efekcie podpisanego porozumienia mieszkańcy mają otrzymać: wygodne przesiadki z pociągu do autobusu, nowoczesną stacja kolejową oraz tunel dla pieszych łączący dwie części miasta.
 
Przebudowa wiaduktu i budowa centrum przesiadkowego
 
Pierwsza z inwestycji polega na przebudowie wiaduktu kolejowego nad ul. Stefana Batorego, który obecnie jest wąskim gardłem dla transportu autobusowego. Nowy obiekt, który PLK wykona w ramach modernizacji linii kolejowej nr 273, będzie szerszy, co umożliwi bezkolizyjny ruch autobusów komunikacji miejskiej. Wiadukt zyska nowe, wygodniejsze przejścia dla pieszych. Inwestycja ma kluczowe znaczenie dla planów miasta związanych z budową dużego centrum przesiadkowego w pobliżu dworca kolejowego i integrację systemu transportowego. Połowę kosztów przebudowy wiaduktu sfinansuje samorząd miasta. Koszt wszystkich prac oszacowano na 12 mln złotych. Samorząd przebuduje również układ drogowy po obu stronach wiaduktu.
 
Modernizacja przejścia podziemnego
 
Druga z inwestycji to kompleksowa modernizacja istniejącego przejścia podziemnego dla podróżnych. Tunel pod torami o długości 22 metrów, łączący dwa z trzech peronów zostanie przedłużony o kolejne 25 metrów do ul. Towarowej i dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Przejście zostanie wyposażone w dodatkową windę, a po obu jego stronach zamontowane zostaną pochylnie pieszo-rowerowe. Dzięki tym pracom podróżni zyskają wygodne i komfortowe przejście pod torami, a mieszkańcy bezpieczny łącznik z drugą stroną miasta. Koszt przebudowy wyniesie ok. 6 mln zł.
 
Zadaszenie peronów
 
Trzecie zadanie, to budowa nowego, pełnego zadaszenia peronów, co pozwoli wygodnie i bezpiecznie przejść pasażerom z peronów i stacji do zaplanowanego przez miasto centrum przesiadkowego. Budowę nowoczesnego zadaszenia nawiązującego stylistyką do terenu przydworcowego sfinansuje miasto.
 
Plan trzyletni na integrację transportu
 
Powyższe inwestycje zaplanowano do realizacji do 2018 r. Całość pozwoli na pełną integrację transportu kolejowego z miejskim transportem publicznym.
 
Źródło: pb.pl
Śr., 14 Prn. 2015 0 Komentarzy Dodane przez: Jarosław Komża