Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Nadzwyczajny Zespół ds. Infrastruktury o drogach krajowych i pozytywnym działaniu ZPP

Nadzwyczajny Zespół ds. Infrastruktury o drogach krajowych i pozytywnym działaniu ZPP fotolia.pl
Zwołany w ostatnimi momencie kolejny w tym miesiącu Zespół ds. Infrastruktury, Rozwoju Lokalnego, Polityki Regionalnej oraz Środowiska KWRiST zebrał się głównie ze względu na ogłoszenie przez rząd Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. 
 
Jednak jak informowaliśmy wcześniej Związek Powiatów Polskich zgłaszał uwagi dotyczące założeń do zmiany ustawy w Prawie o ruchu drogowym, gdzie projektodawca nie przewidział kosztów, które ponosi powiat w wypadku zakupu blankietów rejestracyjnych produkowanych przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych. Projekt ten przy okazji dodatkowego posiedzenia powrócił. Uwagi zgłoszone do tego projektu zostały uwzględnione. Na posiedzeniu za ich uwzględnienie podziękował Zastępca Dyrektora Biura ZPP Grzegorz Kubalski, który jednocześnie zaproponował, aby przy podawaniu sztywnych kwot w ramach ustaw uwzględnić waloryzację cen towarów i usług, bo o tym często się zapomina, a konsekwencje są związane z całą nowelizacją ustawy. Resort przystał na tego typu rozwiązania, jeśli będą one występowały w innych tego typu przepisach, co należy wnikliwe sprawdzić.

Przedstawicielka wnioskodawców podziękowała za wnikliwe uwagi, które były składane w całym procesie uzgodnień, podziękowania w szczególności skierowała do Związku Powiatów Polskich. Podziękowania dla ZPP złożył również Podsekretarz Stanu, Współprzewodniczący Zespołu. Ostatecznie obecnie opiniowny projekt zyskał pozytywną opinię Zespołu. 
 
Później zaprezentowano główne zmiany w programie budowy dróg. Najważniejszą z nich jest ta dotycząca kwestii finansowych. Do tej pory w konsultacjach kwota osiągała wartość 93 mld złotych, ta wynikająca z programu to 107 mld złotych. Kolejną zmianą, która przyczyniła się do poparcia projektu przez stronę samorządową była rezygnacja z listy rezerwowej i podstawowej na rzecz konkretnego harmonogramu prac, uzależnionego od stopnia przygotowania inwestycji. Kolejną nowością jest podprogram likwidacja miejsc niebezpiecznych, czyli 1100 zadań z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Samorządowcy podziękowali za wpisanie kluczowych dla nich odcinków dróg z nadzieją na pełną realizację programu w planowanym terminie. 
Pt., 28 Sp. 2015 0 Komentarzy Dodane przez: Marcin Maksymiuk