Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Warszawa: projekty transportowe warte jedną trzecią budżetu

Warszawa: projekty transportowe warte jedną trzecią budżetu fotolia.pl
Samorząd warszawski złożył tzw. deklaracje inwestycyjne, czyli zobowiązania, że przygotuje wnioski na sześć projektów transportowych na łączną kwotę przekraczającą 4 mld zł, finansowanych w trybie pozakonkursowym z programu Infrastruktura i Środowiska 2014-2020.
 
W pakiecie znalazły się dwa projekty dotyczące metra i czterty drogowe:
  1. Budowa II linii metra, wraz z infrastrukturą towarzyszącą i zakupem taboru – etap II. Dofinansowanie – 1,95 mld zł, poziom dofinansowania UE – 68 proc. Otwarte zostały oferty w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie sześciu kolejnych stacji w kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) na odcinku ok. 3,4 km oraz w kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) na odcinku ok. 3,12 km.
  2. Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III. Dofinansowanie – 1,63 mld zł, poziom dofinansowania UE – 63 proc. Obecnie trwa wybór koncepcji architektonicznej w ogłoszonym przez Metro Warszawskie konkursie. W kierunku zachodnim powstaną dwie stacje, w kierunku północno-wschodnim - trzy.
  3. Modernizacja ciągu ul. Marsa – Żołnierska odc. węzeł Marsa – granica miasta – etap II. Dofinansowanie – 308,55 mln zł, poziom dofinansowania UE – 85 proc. To kolejny etap budowy trasy, powstanie estakada nad skrzyżowaniami z ulicami Chełmżyńską i Okularową oraz z Żołnierską i Rekrucką, przebudowana będzie ul. Żołnierska wraz wiaduktami nad torami kolejowymi. Przewidywany czas budowy to 26 miesięcy. Zmodernizowana jezdnia połączy się z przebudowanym przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich odcinkiem drogi nr 631, która w przyszłości skrzyżuje się z planowaną przez GDDKiA wschodnią obwodnicą Warszawy (S17).
  4. Przebudowa ul. Marynarskiej na odc. Taśmowa – ul. Rzymowskiego. Dofinansowanie – 71,40 mln zł, poziom dofinansowania UE – 85 proc. Obecnie przygotowywane są materiały przetargowe na wybór wykonawcy prac projektowych i robót budowlanych w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Realizacja inwestycji przewidziana jest w latach 2015-2017. Przewidywany termin realizacji 26 miesięcy od dnia podpisania umowy. Przebudowa obejmie odcinek ul. Marynarskiej o długości 800 m od skrzyżowania z ul. Taśmową do skrzyżowania z ul. W. Rzymowskiego. Ulica zostanie poszerzona do trzech pasów ruchu w każdym kierunku. Wybudowane zostaną nowe drogi dla rowerów i chodniki.
  5. Przebudowa ul. Wał Miedzeszyński na odc. od ronda z ul. Trakt Lubelski do węzła z planowaną trasą ekspresową S2. Dofinansowanie – 46,75 mln zł, poziom dofinansowania UE – 85 proc. To przedsięwzięcie jest wpisane do budżetu miasta na lata 2017-19. Obecnie powstaje koncepcja drogi. Podobnie jak na wcześniejszym odcinku, ulica będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, drogi lokalne, obustronne chodniki, drogi rowerowe. Poszerzona ulica skomunikuje tę część Warszawy z południową obwodnicą Warszawy (S2) przygotowaną do budowy przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad;  węzeł na skrzyżowaniu powstanie w ramach kontraktu GDDKiA na budowę POW.
  6. Przebudowa ciągu ulic: Marywilska – Czołowa – Polnych Kwiatów na odc. Trasa Toruńska – ul. Mehoffera – etap I. Dofinansowanie – 93,50 mln zł, poziom dofinansowania UE – 85 proc. Przebudowa ciągu ulic Marywilska-Czołowa-Polnych Kwiatów na odcinku od Trasy Toruńskiej do ul. Mehoffera - etap I dotyczy odcinka ul. Marywilskiej od Trasy Toruńskiej do ul. Kupieckiej (wraz z węzłem Płochocińska). Na tym odcinku projekt przewiduje dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, obustronne chodniki i ścieżki rowerowe.
Deklarację przygotowania projektu podpisuje się dla przedsięwzięć pozakonkursowych, znajdujących się w wykazie tzw. projektów zidentyfikowanych, które uzyskają dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. W deklaracji beneficjent zobowiązuje się do opracowania i złożenia do Centrum Unijnych Projektów Transportowych (Instytucja Pośrednicząca) w określonym terminie wniosku o dofinansowanie projektu. Podpisanie umów o dofinansowanie z Centrum Unijnych Projektów Transportowych dla tych projektów nastąpi z zachowaniem procedury, po ocenie formalnej i merytorycznej wniosków o dofinansowanie
 
Źródło: um.warszawa.pl
Czw., 27 Sp. 2015 0 Komentarzy Dodane przez: Jarosław Komża