Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Bezczynność przy zmianie organizacji ruchu poza kognicją sądu

Bezczynność przy zmianie organizacji ruchu poza kognicją sądu fotolia.pl

Na zarządzenie zatwierdzające projekt organizacji ruchu nie przysługuje skarga na bezczynność organu w sytuacji braku jego wydania.

 postanowienie WSA w Gdańsku z 8 czerwca 2015 roku, sygn. III SAB/Gd 16/15, nieprawomocne

W przywołanej sprawie jeden z mieszkańców gminy wniósł skargę na nierozpatrzenie przez okres 2 lat złożonego wniosku o zmianę oznaczenia na skrzyżowaniu dróg gminnych. Sąd zauważył, że zmiana organizacji ruchu nie jest dokonywana w drodze decyzji administracyjnej, nie stanowi bowiem załatwienia sprawy indywidualnej, nie jest aktem skierowanym do indywidualnie oznaczonego adresata i nie dotyczy zindywidualizowanych praw i obowiązków.

Zgodnie ze stanowiskiem wyrażonym w uchwale Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 26 czerwca 2014r. (sygn. akt I OPS 14/13) zatwierdzenie organizacji ruchu stanowi akt organu jednostki samorządu terytorialnego, inny niż akt prawa miejscowego, podejmowany w sprawach z zakresu administracji publicznej ( art. 3 § 2 pkt 6 p.p.s.a.). Oznacza to jednak, że w świetle przepisów Prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi dopuszczalne jest wniesienie skargi na zatwierdzenie projektu zmiany organizacji ruchu, nie jest natomiast dopuszczalne wniesienie skargi na bezczynność polegającą na braku wydania takiego zarządzenia w zakresie zarządzania ruchem. W myśl art. 3 §2 pkt 8 p.p.s.a. skarga na bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania przez organy administracji publicznej służy tylko w odniesieniu do decyzji, postanowień, aktów i czynności, określonych w punktach 1-4a tego przepisu; nie przysługuje natomiast na akty inne niż akty prawa miejscowego.

Pt., 26 Czrw. 2015 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski