Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

100 mln zł na kolej w Radomiu

100 mln zł na kolej w Radomiu fotolia.pl

Większy komfort dla pasażerów oraz sprawniejszy ruch kolejowy i drogowy to główne efekty modernizacji linii kolejowej nr 8, łączącej Warszawę z Radomiem. 18 grudnia 2014 r. podpisano umowę na realizacje pierwszego etapu, obejmującego przebudowę stacji Radom oraz stacji Radom Wschodni. Dzięki tej inwestycji radomskie przystanki zyskają wyższe perony, nowe wiaty, ławki, elementy małej architektury oraz nowoczesny system nagłośnienia.

Inwestycje w modernizację polskiej kolei to nie tylko Pendolino. To także liczne projekty o charakterze lokalnym i regionalnym. Cieszę się, że w Radomiu - mieście, które ma dla mnie szczególne znaczenie - rozpoczyna się tak duże i ważne przedsięwzięcie. Dla pasażerów oznacza to wyższy komfort podróży i oczekiwania na pociągi – powiedziała minister Maria Wasiak.

Umowa przewiduje, że prace rozpoczną się w styczniu 2015 r. Ich efektem będą podwyższone perony, nowe wiaty i ławki. Obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Pomogą w tym m.in. windy, nowe dojścia na perony i odnowione przejście podziemne pomiędzy placem Dworcowym a ulicą Domagalskiego.

W ramach inwestycji przebudowany zostanie również układ torowy. W sumie, na stacji w Radomiu, odnowionych zostanie 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego. Korzyści z inwestycji odczują także kierowcy za sprawą nowego mostu kolejowego, który usprawni komunikację w mieście. W ramach wartej 100 mln zł inwestycji, w Radomiu zaplanowano także budowę nowego Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem Kolejowym.

Zakontraktowana inwestycja jest częścią projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom”.

Źródło: MIR

Czw., 18 Gr. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka