Komitet Monitorujący Program Operacyjny - Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) zaakceptował propozycję Ministerstwa Edukacji Narodowej organizacji nowego konkursu. Dzięki niemu będzie więcej szkoleń i doradztwa dla kadry edukacji włączającej.
Celem edukacji włączającej jest zapewnienie wszystkim uczniom wysokiej jakości kształcenia. Obejmuje ona uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym dzieci z niepełnosprawnościami.
W nowym konkursie zostanie wyłonionych 16 projektów, po jednym w każdym województwie. Szkolenia obejmą w sumie ponad 28 tys. osób, w tym nauczycieli i przedstawicieli kadry kierowniczej przedszkoli, szkół podstawowych, liceów, techników i szkół branżowych. W szkoleniach wezmą także udział pracownicy jednostek samorządu terytorialnego, odpowiedzialnych za edukację oraz placówek doskonalenia nauczycieli i kuratoriów oświaty. Pula konkursu to 53 mln zł. Nabór wniosków planowany jest na marzec 2021 r.
Od wybuchu pandemii COVID–19, środki Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS) pomagają walczyć z jej skutkami, między innymi w zakresie wsparcia edukacji zdalnej. Podczas posiedzenia KM, Ministerstwo Edukacji Narodowej przedstawiło informację o postępach realizacji tych przedsięwzięć. Zaprezentowany został rozwój funkcjonalności Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej, tworzenie e-materiałów do kształcenia ogólnego i zawodowego oraz wsparcie nauczycieli w rozwijaniu umiejętności cyfrowych.
Dzięki wsparciu środków z EFS poprawia się sytuacja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami. Dofinansowanie EFS pomaga również w opracowaniu nowych rozwiązań, promujących edukację włączającą, rozumianą jako edukacja wysokiej jakości dla wszystkich uczniów.
Źródło: funduszeeuropejskie