Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Praca zespołowa w szkole - tego oczekuje rynek

Praca zespołowa w szkole - tego oczekuje rynek fotolia.pl

Nauka w grupach oznacza lepsze wyniki w szkole. To też lepsza jakość wykonania zadania oraz rozwój społeczno-emocjonalny.  Wiedzą o tym uczestnicy projektu CO-LAB, których gościliśmy w IBE 6 marca 2017 roku na seminarium.

CO-LAB to projekt prowadzony w sześciu krajach: Austrii, Belgii, Estonii, Irlandii, Polsce i Portugalii. Jego celem jest wsparcie nauczycieli, zainteresowanych innowacyjnymi sposobami nauki grupowej. „Zaczęliśmy od stworzenia scenariuszy zajęć i sposobów oceniania uczniów. Obecnie jesteśmy na etapie testowania tych ćwiczeń w szkole lub w pracy metodyków z nauczycielami” – powiedziała koordynatorka projektu z ramienia Polski, Agnieszka Rybińska.

Z badań IBE wynika, że praca zespołowa nie jest często stosowana przez nauczycieli, którzy obawiają się utraty kontroli nad przebiegiem takiej lekcji. Mają też trudności w ocenie wkładu pracy poszczególnych uczniów w końcowy rezultat pracy zespołowej. Z drugiej strony umiejętność pracy zespołowej jest wysoko ceniona przez pracodawców. Ci jednak zwracają uwagę, że trudno jest na rynku znaleźć absolwenta szkoły, który ma opanowaną taką umiejętność.

W marcowych warsztatach wzięło udział blisko 50 osób, głównie nauczycieli. Gościem specjalnym seminarium była Viola Pinci, europejska koordynatorka projektu z ramienia European Schoolnet. Następne warsztaty zaplanowane są na czerwiec 2017. Więcej szczegółów na temat projektu można znaleźć tutaj.

Źródło: ibe.edu.pl

Pt., 17 Mrz. 2017 0 Komentarzy Dodane przez: Tadeusz Narkun