Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Metodyka nauczania kodowania

Metodyka nauczania kodowania fotolia.pl

Na posiedzeniu Zespołu ds. koordynacji działań w obszarze e-administracji, które odbyło się 13 października 2016 roku w siedzibie Ministerstwa Cyfryzacji przedstawiciele resortu zaprezentowali założenia nauczania programowania w szkołach.

Zgodnie z informacją MC, celem długookresowym projektu jest zwiększenie kompetencji w zakresie nauczania programowania przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz umiejętności podstaw programowania uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Krótkookresowo działania resortu mają rozwijać kompetencje nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej umożliwiających prowadzenie tzw. zajęć pozalekcyjnych dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej, a w dalszej perspektywie również do prowadzenia nauki programowania w ramach kształcenia zintegrowanego, co pozwoli na utrzymanie trwałości efektów interwencji.

Projekt będzie  skierowany do:

  • nauczycieli (indywidualna lub grupowa nauka zagadnień z obszaru kompetencji cyfrowych  i medialnych, programowania i nauczania programowania dla nauczycieli publicznej edukacji wczesnoszkolnej, obligatoryjne będą zajęcia praktyczne prowadzone wspólnie przez trenera i nauczyciela będące jednocześnie zajęciami szkoleniowymi dla uczniów),
  • uczniów (szkolenie nauczyciela i jednej grupy uczniów w ramach prowadzenia zajęć praktycznych (zajęć szkoleniowych) odbywa się w ramach 15 zajęć po 2 godziny lekcyjne każde, co najmniej jedne zajęcia w ramach kursu zorganizowane zostaną poza głównym miejscem prowadzenia szkoleń.

Przewidziano również wsparcie nauczycieli po zakończeniu kursu. W okresie co najmniej 6 miesięcy po zakończeniu realizacji projektu, nauczyciel otrzyma wsparcie merytoryczne z zakresu programowania polegające m.in. na: zapewnieniu mentoringu – doradztwa zorientowanego na odkrywanie i rozwijanie potencjału nauczyciela, bezpłatnej aktualizacji materiałów dydaktycznych, zapewnieniu internetowego forum wymiany informacji i doświadczeń, przekazaniu komputera lub tabletu umożliwiającego korzystanie z oprogramowania wykorzystywanego w toku szkolenia, z zainstalowanym m.in. oprogramowaniem do nauki programowania wykorzystywanym do szkolenia i wersją elektroniczną materiałów dydaktycznych.

Pt., 14 Prn. 2016 0 Komentarzy Dodane przez: Monika Małowiecka