Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Likwidacja szkoły lub placówki publicznej (4). Podmiot dokonujący likwidacji

Likwidacja szkoły lub placówki publicznej (4). Podmiot dokonujący likwidacji fotolia.pl

Decyzję o likwidacji szkoły publicznej podejmuje organ prowadzący szkołę lub placówkę.

Należy przypisać kompetencję do zlikwidowania szkoły lub placówki temu samemu organowi w strukturze podmiotu będącego osobą prawną, który szkołę lub placówkę utworzył zgodnie z art. 58.

W świetle art. 5c pkt 1 nie ulega wątpliwości, że decyzję o likwidacji szkoły prowadzonej przez jednostkę samorządu podejmuje, w formie uchwały, rada gminy, rada powiatu bądź sejmik województwa.

Organowi prowadzącemu nie wolno delegować tej kompetencji na inny organ, tj. nie może powierzyć swojego uprawnienia wójtowi, burmistrzowi (prezydentowi miasta) jako organowi wykonawczemu gminy. Byłoby to zresztą sprzeczne z  przepisami ustaw samorządowych (art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h u.s.g.; art. 12 pkt 8 lit. i u.s.p.; art. 18 pkt 19 lit. f u.s.w.).

Od decyzji o likwidacji odróżnić należy czynności podejmowane w związku z likwidacją, wykraczające poza sferę prawa administracyjnego. Dotyczy to w szczególności czynności z zakresu prawa pracy (m.in. wypowiadania umów o pracę, stosunków pracy z mianowania, przenoszenia nauczycieli likwidowanej szkoły na ich wniosek w stan nieczynny itp.). Tych czynności dokonuje dyrektor likwidowanej szkoły jako osoba występująca w imieniu pracodawcy w stosunkach pracy. Wszczęcie procedury likwidacji w niczym nie umniejsza kompetencji dyrektora określonych w art. 39 ustawy.

Niedz., 10 Lp. 2016 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Liszka-Michałka