Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Dysfunkcja wzroku powodem nierównego traktowania w edukacji

Dysfunkcja wzroku powodem nierównego traktowania w edukacji fotolia.pl

Na nierówne szanse w edukacji dzieci z dysfunkcjami wzroku zwrócił uwagę Rzecznik Praw dziecka w wystąpieniu generalnym do Minister Edukacji Narodowej Anny Zalewskiej.

W wystąpieniu Rzecznik zwraca uwagę na następujące problemy w tym zakresie: dostarczanie podręczników w terminie uniemożliwiającym korzystanie z nich od 1 września danego roku szkolnego, zbyt wąska oferta w stosunku do potrzeb uczniów, a także utrudniony dostęp do pomocy szkolnych.

Rzecznik Praw Dziecka, na podstawie informacji otrzymanych od dyrektorów szkół, zdiagnozował sytuację edukacyjną dzieci z dysfunkcją wzroku.

Z przeprowadzonej analizy wynika, że uczniowie ci otrzymują podręczniki ze znacznym opóźnieniem (nawet wielomiesięcznym), co mocno utrudnia im realizację podstawy programowej. Mają też utrudniony dostęp do pomocy i materiałów szkolnych. Ponadto uczniowie szkół ogólnodostępnych nie zawsze mogą liczyć na zajęcia rewalidacyjne na właściwym poziomie. Trudności w tym zakresie wynikają  z braku bazy oraz niewystarczającego przygotowania nauczycieli i specjalistów.

Rzecznik zwrócił się do Minister Edukacji Narodowej o podjęcie działań, które wprowadzą racjonalne usprawnienia, dostosowane do indywidualnych potrzeb uczniów z dysfunkcją wzroku i zapewniające im niezbędne wsparcie w ramach powszechnego systemu edukacji, który powinien funkcjonować zgodnie z zasadą równych szans dla każdego dziecka.

Źródło: www.brpd.gov.pl

Pt., 4 Mrz. 2016 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Liszka-Michałka