Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Cyberprzemoc - nie stosuj, nie lajkuj, nie udostępniaj

Cyberprzemoc - nie stosuj, nie lajkuj, nie udostępniaj fotolia.pl

"Jak oceniacie?", "Blachara", "Kaszalot", "Szara myszka, takie są najgorsze" "8/10" - nowa uczennica dopiero weszła do klasy, a już została sfotografowana przez rówieśnika. Wszyscy pozostali zaś niewybrednie komentują zdjęcie, komunikując się za pomocą smartfonów.

"Cyberprzemoc - nie stosuj, nie lajkuj, nie udostępniaj" - mówi wprost nadawca spotu, Fundacja Feminoteka. Przemoc, w postaci przesyłania nieprzyjemnych wiadomości czy niechcianych treści o charakterze seksualnym, wyśmiewania, poniżania, publikowania ośmieszających zdjęć, jest stosowana także za pośrednictwem Internetu. Jak piszą nadawcy kampanii, jej sprawcami najczęściej jest młodzież albo młodzi dorośli, a ofiarami dziewczynki i młode kobiety (wg badań przeprowadzonych przez Feminotekę w 2014 cyberprzemocy doznało 37% dziewcząt i 25% chłopców, badano młodzież gimnazjalną i licealną).

Spot przygotowano w ramach projektu "Staying Safe Online: Gender and Safety on the Internet" ("Bądź bezpieczna w sieci") współfinansowanego ze środków Daphne III Programme of the European Union, prowadzonego przez Feminotekę w partnerstwie z dwoma innymi organizacjami kobiecymi: Mediterranean Institute of Gender Studies z Cypru i z Gender Studies z Czech. Poza wspomnianymi badaniami przygotowano też poradnik dla nauczycieli i nauczycielek dotyczący cyberprzemocy i skierowane do nich warsztaty, jest też prowadzony telefon interwencyjny. W planach jest także konferencja podsumowująca projekt, która odbędzie się na Cyprze.

Więcej informacji o akcji znajduje się na stronie feminoteka.pl

Czw., 23 Prn. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: