Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Jak rodzice widzą bezpieczeństwo dzieci w internecie

Jak rodzice widzą bezpieczeństwo dzieci w internecie fotolia.pl

Polscy rodzice chwalą zalety internetowych narzędzi edukacyjnych i zwracają uwagę na zagrożenia związane z prywatnością uczniów. Z niedawno przeprowadzonego badania wynika, że większość rodziców w Polsce dostrzega korzyści płynące z dostępu do Internetu w szkołach, jednak obawia się, że działania dzieci mogą być śledzone i wykorzystywane do niepożądanych celów.

Organizacja SafeGov.org we współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje opublikowała wyniki ankiety przeprowadzonej wśród polskich rodziców, dotyczącej poglądów na temat korzystania z narzędzi i aplikacji online w szkołach oraz związanego z tym zagrożenia dla prywatności uczniów.

Jak wskazują wyniki badania, większość polskich rodziców uważa, że dostęp do Internetu w szkołach może przynieść uczniom znaczące korzyści oraz popiera wykorzystywanie narzędzi online do celów naukowych i podnoszenia wyników w nauce, tak długo jak stosowane są odpowiednie środki ochrony prywatności.

Podstawowe wyniki ankiety:

  • Około 60% rodziców uważa, że korzystanie z usług internetowych w szkole pomaga dzieciom w nabyciu umiejętności koniecznych do konkurowania na rynku międzynarodowym w XXI w., zwiększa ich szanse na znalezienie pracy po ukończeniu edukacji, a także podnosi poziom znajomości języków obcych.
  • 96% rodziców obawia się, że firmy mogą śledzić aktywność dzieci do celów reklamowych, przy czym wszystkie rodzaje reklamy uważane są za potencjalnie szkodliwe.
  • Ponad 80% rodziców opowiada się za wprowadzeniem przez szkoły regulaminów zakazujących śledzenia aktywności dzieci w celu nakierowywania reklam i umożliwiających rezygnację z udziału w takich działaniach.
  • 72% rodziców uznaje, że odpowiedzialność za zapewnienie ochrony prywatności dzieci spoczywa na szkołach, przy czym 9/10 rodziców przyznaje, że w razie potrzeby podjęłoby działania osobiście.

„Cieszę się, że rodzice w Polsce dostrzegają korzyści w edukacji dzieci, które może przynieść dostęp do Internetu w szkołach, a przy tym wymagają od szkół wprowadzenia poważnych środków ochrony prywatności, aby nie dopuścić do nadmiernej komercjalizacji“ – komentuje wyniki ankiety dyrektor organizacji SafeGov, Jeff Gould. „Firmy, szkoły i organy rządowe powinny podjąć kroki mające na celu zapewnienie większej ochrony uczniów korzystających z narzędzi online, platform społecznościowych, tabletów i innych urządzeń w szkole.“

„Wraz z coraz bardziej rozpowszechnionym dostępem do Internetu w szkołach i wykorzystywaniem narzędzi online w codziennej pracy z uczniami, rodzice i dyrektorzy powinni mieć świadomość różnego rodzaju zagrożeń czyhających w sieci, z uwzględnieniem tych związanych z działalnością komercyjną firm internetowych“ – dodaje Szymon Wójcik z Fundacji Dzieci Niczyje.

W badaniu wzięło udział 400 rodziców dzieci w wieku szkolnym mieszkających w Polsce i uczęszczających do szkół podstawowych, gimnazjów i liceów. Respondentów poproszono o udzielenie odpowiedzi na temat świadomości zagrożeń i obaw związanych ze śledzeniem aktywności dzieci w Internecie ze wskazaniem na działania najmniej i najbardziej dopuszczalne. Ankietę przeprowadzono w ramach serii badań w czterech krajach w Europie (Polska, Francja, Włochy i Hiszpania) oraz kilku państwach na całym świecie, między innymi w Izraelu, Stanach Zjednoczonych, Australii, Japonii, Korei i Malezji.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć klikając TUTAJ.

źródło: edunews.pl

Śr., 25 Czrw. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: Tadeusz Narkun