Wykluczenie cyfrowe? – samorządzie pamiętaj o sprawozdaniu

Wykluczenie cyfrowe? – samorządzie pamiętaj o sprawozdaniu fotolia.pl

Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło portal internet.gov.pl za pomocą którego można zgłosić zapotrzebowanie na szybki Internet. Obywatele (ale także i urząd oraz inne jednostki), którzy nie posiadają dostępu do szybkiego łącza mogą za pomocą tej strony, wskazać chęć podłączenia do szybkiego Internetu szerokopasmowego.

System informacyjny, zawierający dane o dostępie do usług stacjonarnego Internetu szerokopasmowego, jest sukcesywnie aktualizowany. Na stronie internetowej, poprzez wpisanie adresu można sprawdzić, czy dane miejsce jest objęte zasięgiem szerokopasmowego Internetu.

Serwis ruszył 1 stycznia br. W pierwszych dniach stycznia br. stronę internet.gov.pl odwiedziło ponad 2 miliony użytkowników. Za pomocą strony, każdy z nas może zweryfikować dane, które zostały wprowadzone do systemu informacyjnego. Już teraz obywatele sygnalizują, że np. system pokazuje punkt jako tzw. białą plamę, tymczasem w danym punkcie adresowym usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu są dostępne. Bywa też, że operator deklaruje zasięg rzeczywisty, jednak po sprawdzeniu okazuje się on teoretyczny lub parametry usług nie odpowiadają tym zadeklarowanym w systemie.

Resort przypomina także, że przekazywanie danych do systemu i ich aktualizacja w określonych terminach jest obowiązkiem wynikającym z ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych. Niestety, wciąż nie wszyscy przedsiębiorcy telekomunikacyjni zrealizowali obowiązek sprawozdawczy. W przypadku jednostek samorządu terytorialnego sprawozdanie złożyło zaledwie kilkadziesiąt samorządów, natomiast formularzy nie wypełniło żadne przedsiębiorstwo użyteczności publicznej.

Dostęp Internetu szerokopasmowego można sprawdzić tutaj.

Źródło: MC 

Czw., 12 St. 2023 0 Komentarzy
Patrycja Grebla-Tarasek
Redaktor Patrycja Grebla-Tarasek