Aplikacja mObywatel poszerzona o trzy nowe funkcje

Aplikacja mObywatel poszerzona o trzy nowe funkcje fotolia.pl

Od 9 stycznia br. każdy z ponad 9 milionów emerytów i rencistów może korzystać z elektronicznej wersji swojej legitymacji w bezpłatnej aplikacji mObywatel. Dodatkowo, również adwokaci i posłowie mogą od dziś posługiwać się cyfrowym dokumentem potwierdzającym pełniony zawód i mandat parlamentarny. W styczniu 2023 r. aplikacja mObywatel została poszerzona o trzy nowe, cyfrowe dokumenty.

Aplikacja mObywatel została poszerzona o trzy nowe funkcje. Do elektronicznej wersji dokumentów, obok dowodu osobistego, prawa jazdy, dowodu rejestracyjnego czy legitymacji szkolnej i studenckiej, dołącza właśnie legitymacja emeryta-rencisty, oraz adwokacka i poselska. Dzięki nim, łatwiej będzie można skorzystać z przysługujących ulg oraz świadczeń zdrowotnych, a w przypadku cyfrowego dokumentu adwokatów i posłów – realizować zawodowe zadania i obowiązki.

Aplikacja mObywatel to bezpłatne, cyfrowe narzędzie umożliwiające przechowywanie w nim elektronicznej wersji swoich dokumentów oraz korzystanie z usług administracji państwowej i samorządowej. Z mObywatela można korzystać zarówno z poziomu przeglądarki na dowolnym urządzeniu, jak też aplikacji na swoim telefonie komórkowym. Aplikacja już teraz umożliwia pobranie cyfrowych kopii swoich dokumentów. Ponadto, mObywatel wyświetla nasze elektroniczne recepty, czy bilety kolejowe.

Z końcem 2022 r. włączone zostały kolejne usługi m.in. możliwość składania wniosków/oświadczeń dotyczących zwiększenia limitu na energię elektryczną (przy pomocy aplikacji Polacy złożyli 21 519 wniosków, natomiast przez stronę www – 13 464), czy też wniosku o dodatek elektryczny dla gospodarstw domowych (przez aplikację złożono 1 305 wniosków, a przez stronę 1 921).

Nowe funkcje w aplikacji od 9 stycznia 2023:

  • mLegitymacja emeryta i rencisty – działa tak, jak tradycyjny dokument. Pokazując ją na ekranie smartfona, osoba uprawniona potwierdzi, że jest emerytem lub rencistą i skorzysta z ulg i uprawnień jej przysługujących, np. zniżek do biletów.
  • mLegitymacja adwokacka – dzięki niej można potwierdzić prawo do wykonywania zawodu.
  • mLegitymacja poselska – ułatwi posłom wykonywanie obowiązków wynikających z pełnienia mandatu parlamentarnego. Posłowie zyskają m.in. możliwość użycia elektronicznej legitymacji w trakcie podejmowania interwencji poselskiej czy potwierdzania uprawnień do ulg jeżdżąc środkami transportu publicznego.

Źródło: Cyfryzacja KPRM

Śr., 11 St. 2023 1 Komentarz Dodane przez: Tomasz Smaś