Prosty język w GIS

Prosty język w GIS fotolia.pl

15 listopada br. Krzysztof Saczka, Główny Inspektor Sanitarny wz., podpisał Deklarację prostego języka. Dzięki temu GIS dołączył do grona urzędów, które starają się dbać o zrozumiałą i skuteczną komunikację z obywatelami.

- Jako zwolennik cyfryzacji inspekcji sanitarnej jestem szczególnie wrażliwy na kwestie użyteczności stron internetowych i oprogramowania – mówił Krzysztof Saczka podczas podpisywania deklaracji w siedzibie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej. – Prosta komunikacja, nakierowana na odbiorcę, jest nieodzownym elementem użyteczności, a także dostępności produktów i usług cyfrowych. Dlatego cieszę się, że dzisiejszą decyzją zapewniam skuteczniejsze działanie inspekcji na kolejnych wiele lat.

Zobowiązanie

Jako sygnatariusze deklaracji zobowiązujemy się m.in.:

  • dążyć do tego, aby pracownicy urzędu doskonalili kompetencje niezbędne do przestrzegania zasad prostego języka w mowie i piśmie;
  • tworzyć standardy językowe i zachęcać pracowników do ich stosowania;
  • uwrażliwiać pracowników na potrzeby innych – bez względu na wiek, poziom niepełnosprawności czy poziom wykształcenia;
  • wprowadzać rozwiązania zgodnie z ideą prostego języka oraz propagować je wśród innych.

Jako urząd, który jest w stałym kontakcie z klientami – przedsiębiorcami, obywatelami, pracownikami gastronomii, edukacji, wypoczynku itp. – chcemy przekazywać informacje w sposób zrozumiały i dostępny dla każdego, niezależnie od stopnia wykształcenia, wieku czy zawodu. Zdrowie publiczne wymaga, aby nasz odbiorca mógł bez trudu zrozumieć, jakie są zalecenia GIS i jak może je zrealizować. Dlatego chcemy działać skutecznie, lepiej docierać do odbiorców i zapewnić im wysoką jakość treści. Podpisanie deklaracji prostego języka to krok w stronę dostępnej, zrozumiałej i otwartej na potrzeby klientów inspekcji sanitarnej.

Źródło: GIS

Wt., 15 Lst. 2022 0 Komentarzy Dodane przez: Alicja Cisowska