Na rzecz lokalnej społeczności: W Myślenicach otwarto nowy budynek Starostwa Powiatowego

Na rzecz lokalnej społeczności: W Myślenicach otwarto nowy budynek Starostwa Powiatowego fot. Archiwum Starostwa Powiatowego w Myślenicach

W Dniu Samorządu Terytorialnego, obchodzonego 27. maja br., odbyło się oficjalne otwarcie nowego budynku Starostwa Powiatowego w Myślenicach przy ulicy Drogowców 2A. Przybywających na uroczystość gości powitał gospodarz wydarzenia: Józef Tomal Starosta Myślenicki.

Otwierając uroczystość starosta Józef Tomal powiedział - W Dniu Samorządu Terytorialnego 2022 mamy szczególne powody do świętowania i satysfakcji. Stoimy przed nowoczesnym budynkiem, przyjaznym mieszkańcom powiatu myślenickiego i pracownikom Starostwa. Wybudowany od podstaw nowoczesny budynek, spełniający wszelkie standardy europejskie wraz z niezbędnym otoczeniem - to odpowiedź na potrzeby mieszkańców. Mam nadzieję, że rozwiązania funkcjonalne w nim zastosowane zwiększą komfort obsługi mieszkańców oraz zapewnią wysoką jakość świadczonych usług i załatwiania spraw administracyjnych.

Zebrani goście obejrzeli prezentację multimedialną ilustrującą poszczególne etapy budowy oraz film promujący nowy budynek starostwa, jego funkcjonalność oraz przyjęte rozwiązania organizacyjne i komunikacyjne w ramach poszczególnych wydziałów i stanowisk mieszczących się w obiekcie.

Obecni na uroczystości przedstawiciele min.: Sejmu RP, Sejmiku Województwa Małopolskiego, Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, samorządowcy z powiatów i gmin, pogratulowali Staroście J.Tomalowi i samorządowi zrealizowanej inwestycji. Podkreślali, iż nowy budynek starostwa myślenickiego jest jednym z najnowocześniejszych budynków użyteczności publicznej w Małopolsce.

W budynku Starostwa Powiatowego w Myślenicach przy ul. Drogowców 2A zlokalizowane są wydziały i stanowiska obsługujące największą liczbę klientów: Wydział Komunikacji (sala obsługi posiada 14. stanowisk), Wydział Architektury, Wydział Mienia i Ochrony Środowiska, Wydział Geodezji, Geodeta Powiatowy, Geolog Powiatowy, Wydział Organizacyjny i Komunikacji Społecznej, Dziennik Podawczy, Powiatowy Rzecznik Konsumentów, Archiwum Starostwa.

Funkcjonuje również Terenowy Punkt Paszportowy, w którym mieszkańcy mogą składać wnioski o wydanie paszportu oraz odbierać gotowe dokumenty, kompleksowo załatwiając sprawy paszportowe u siebie, na miejscu. Starosta J.Tomal podziękował Łukaszowi Kmicie Wojewodzie Małopolskiemu i Pani Lucynie Gajdzie Dyrektorowi Wydziału Spraw Obywatelskich MUW w Krakowie za pomoc i wsparcie okazane przy utworzeniu Terenowego Punktu Paszportowego w Myślenicach.

- To historyczna chwila. Po 16. latach wraca do Myślenic Terenowy Punkt Paszportowy, to spełnienie zarówno marzeń Państwa jak i moich - mówi starosta Józef Tomal.

- Dostosowaliśmy budynek również do potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez nowoczesne windy, toalety, drzwi dostosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, a także wyznaczyliśmy dedykowane miejsca parkingowe dla nich. Korzystamy także z zielonej energii poprzez panele fotowoltaiczne oraz system zarządzania ciepłem i chłodem. Liczymy na to, że wszystkie te udogodnienia pozwolą nam na sprostanie oczekiwaniom mieszkańców i na świadczenie usług na miarę XXI w. – dodaje Rafał Kudas Wicestarosta Myślenicki.

Do dyspozycji jest obszerny parking na 82. miejsca. 59. miejsc postojowych jest przeznaczonych dla interesantów, w tym 6. miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych. Dodatkowo przeznaczono 23. miejsca postojowe dla pracowników, w tym 4. miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych.

Wybudowany budynek jest 3. kondygnacyjny i jest w całości podpiwniczony. Łączna powierzchnia budynku wynosi 1 814 m². Inwestycję sfinansowano z budżetu Powiatu Myślenickiego w kwocie 8.849.679,00 zł oraz z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych w kwocie 4.141.673,00 zł. Całkowity koszt inwestycji wynosi 12.991.352,00 zł.

Oddanie do użytku nowego budynku Starostwa Powiatowego w Myślenicach przy ul. Drogowców 2A podniosło standard usług publicznych świadczonych przez urząd na rzecz mieszkańców, pozwoliło na zwiększenie efektywności i komfortu obsługi oraz zapewnia wysoką jakość świadczonych usług i załatwiania spraw administracyjnych.

Śr., 8 Czrw. 2022 0 Komentarzy Dodane przez: Joanna Gryboś-Chechelska