Znacząca poprawa koniunktury konsumenckiej w maju 2021 roku

Znacząca poprawa koniunktury konsumenckiej w maju 2021 roku fotolia.pl

Wg GUS w maju, w stosunku do poprzedniego miesiąca odnotowano znaczącą poprawę obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Wskaźnik bieżący jest na najwyższym poziomie w tym roku i ma największą wartość od lipca 2020 roku. Wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), wyniósł -14,6 i był o 7,9 p. proc. wyższy w stosunku do kwietnia 2021.

Wszystkie składowe wskaźnika ufności konsumenckiej (BWUK) w maju 2021 r. uzyskały wartości wyższe niż przed miesiącem.

Obecna wartość BWUK w porównaniu do okresu analogicznego z poprzednim rokiem jest wyższa o 15,5 pkt. proc.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w maju 2021 wzrósł o 10,9 pkt. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -8,9. Jego wartość wzrosła o 28,4 pkt. proc. w porównaniu do maja 2020 r. Wpływ na jego wzrost miały wszystkie składniki.

Wpływ sytuacji epidemiologicznej na odpowiedzi dotyczące koniunktury konsumenckiej

Większość respondentów (53,1%) deklaruje wpływ sytuacji epidemiologicznej na koniunkturę konsumencką jako umiarkowaną,  34,9% jako znaczną, a dla 12,0% respondentów pandemia COVID-19 nie miała żadnego wpływu na odpowiedzi.

Jakim zagrożeniem jest obecna sytuacja epidemiologiczna dla osobistej sytuacji finansowej

W przypadku 16,9 proc. badanych panująca epidemia stanowi duże zagrożenie dla ich osobistej sytuacji finansowej. Przeciętne zagrożenie odczuwa 41,1 proc. odpowiadających na pytania dotyczące koniunktury konsumenckiej. Małe zagrożenie deklaruje 28,3 proc. respondentów, natomiast brak zagrożenia stwierdziło 13,7 proc. badanych.

Więcej informacji tutaj.

Źródło: GUS

Pon., 17 Mj. 2021 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Sekuła