Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Brak zgody mediów publicznych na spot "Dość olewania"

Brak zgody mediów publicznych na spot fotolia.pl

Pytanie "Kiedy przestało ci przeszkadzać, że cię olewają?" – czytanie książki, picie kawy, spanie w towarzystwie strumieni lejących się prosto na twarz. Aktorka Julia Kamińska wystąpiła w spocie Instytutu Spraw Obywatelskich (INSPRO), w którym na koniec, ubrana w przeciwdeszczowy płaszcz, zachęca do wejścia na stronę obywateledecyduja.pl i rozliczania polityków z przedwyborczych obietnic. INSPRO proponuje, by przed wyborami samorządowymi 16 listopada za pośrednictwem strony akcji zadać pytanie wójtowi, burmistrzowi czy prezydentowi miasta, które ze swoich celów zrealizował, a które pozostały jedynie na papierze.

INSPRO jest organizacją pożytku publicznego, zatem mógł starać się o bezpłatną emisję spotu w Telewizji Polskiej oraz jego wersji radiowej w Polskim Radiu. Organizatorom zależało, by został wyemitowany przed wyborami. Zarówno radio, jak i telewizja odmówiły jednak przyznania kampanii "Dość olewania" bezpłatnego czasu antenowego. Polskie Radio w odpowiedzi przysłanej organizacji zauważyło, że merytoryczna waga kampanii jest duża, jednak środki wyrazu w niej użyte określiło jako "wulgaryzujące" a charakter całości "obsceniczny".

Weronika Czyżewska, Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych: - Jest to mocna, ale i potrzebna kampania, różni się także od innych spotów i nareszcie pokazuje ważny aspekt działania obywateli. Widziałam także, już wcześniej stronę całej kampanii i uważam, że jest ona ważna. Znam też tę organizację i ich działania, które poruszają naprawdę istotne tematy obywatelskie.

Paweł Prochenko, Fundacja Komunikacji Społecznej/Fabryka Komunikacji Społecznej: - Moim zdaniem temat kampanii jest bardzo ważny. Mimo tego, że spot jest dobrze zrobiony technicznie, jest prymitywny strategicznie – wspólnota jest tworzona na negatywnych emocjach. Jest to oczywiście jakaś strategia, jednak nie jest to strategia najwyższych lotów.

Brak zgody na emisję może paradoksalnie wpłynąć dobrze na efekt tej kampanii.

Źródło: www.kampaniespoleczne.pl

Pt., 14 Lst. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: