Rusza Konkurs Kampania Społeczna Roku 2013

Rusza Konkurs Kampania Społeczna Roku 2013 fotolia.pl

Już po raz szósty eksperckie jury wybierze najlepsze kampanie społeczne roku. Od 3 lutego inicjatorzy, twórcy i wykonawcy mogą zgłaszać kampanie do konkursu. Organizatorzy liczą na powtórzenie sukcesu z roku ubiegłego, kiedy zgłoszono ponad 100 kampanii.

Najczęściej poruszanymi tematami kampanii społecznych w 2013 roku były: zachowanie na drogach, oszczędzanie energii i równouprawnienie mniejszości seksualnych (dane z portalu www.kampaniespołeczne.pl).

Kampanie wykorzystano też w celu wsparcia dialogu społecznego i to z obu stron barykady, jak w przypadku kwestii obniżenia wieku szkolnego. Nie zabrakło kontrowersyjnych haseł jak "Zespół Downa jest jak plama na koszuli, której nie możesz sprać" czy kampanii jak "Seks w moim mieście" skierowanej do homoseksualistów. Pojawiły się też nowe, dotąd nieporuszane w kampaniach problemy, jak stalking, marginalizacja lekcji wf czy poprawa wizerunku komornika.

- To wszystko wskazuje, że narzędzie, jakim jest kampania społeczna jest coraz chętniej i częściej wykorzystywane do rozwiązywania nie tylko głównych problemów społecznych. Polacy zrozumieli, że dzięki kampaniom mogą zmieniać postawy społeczne, wizerunek czy też lobbować i komunikować zmiany stosunkowo niewielkim kosztem - mówi Paweł Prochenko, prezes Fundacji Komunikacji Społecznej, organizatora konkursu.

Formuła konkursu pozostaje niezmieniona - jury, w skład którego wchodzą specjaliści z dziedziny marketingu, reklamy i public relations, wybierają najlepsze kampanie w 7 kategoriach:

  • Kampanie organizacji pozarządowych,
  • Kampanie instytucji publicznych,
  • Kampanie lokalne,
  • Kampanie o tematyce zdrowotnej,
  • Kampanie 1%,
  • Marketing zaangażowany społecznie (CRM),
  • Akcje zaangażowane społecznie – kampanie społeczne rozumiane jako inicjatywy i działania osób prywatnych, niezrzeszonych w żadnych instytucjach, stowarzyszeniach, fundacjach.

Jury ma prawo przyznać także dowolną ilość wyróżnień, m. in. za:

  • najlepsze działania PR,
  • najbardziej inspirującą kreację reklamową,
  • najbardziej nowatorskie i nietypowe działanie marketingowe.

W konkursie mogą brać udział agencje reklamowe i public relations, organizacje pozarządowe, stowarzyszenia, instytucje publiczne, firmy i osoby prywatne, czyli wszyscy, którzy w roku 2013 zrealizowali kampanię społeczną. Konkurs przewiduje też udział Internautów – za pośrednictwem portalu www.kampaniespołeczne.pl będą mogli w drodze głosowania wybrać zwycięzcę w jednej z kategorii – Akcje zaangażowane społecznie.

Termin zgłaszania kampanii do Konkursu upływa 28 lutego, zaś ogłoszenie wyników i podsumowanie odbędzie się podczas uroczystej Gali rozdania nagród pod koniec kwietnia br.

Organizatorami konkursu są portal www.kampaniespoleczne.pl i Fundacja Komunikacji Społecznej, partnerem strategicznym Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA, a patronat honorowy nad konkursem objęła Małżonka Prezydenta RP Pani Anna Komorowska.

Więcej informacji na stronie www.kampaniespoleczne.pl 

Wt., 4 Lt. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: