Już po raz szósty eksperckie jury wybierze najlepsze kampanie społeczne roku. Od 3 lutego inicjatorzy, twórcy i wykonawcy mogą zgłaszać kampanie do konkursu. Organizatorzy liczą na powtórzenie sukcesu z roku ubiegłego, kiedy zgłoszono ponad 100 kampanii.
Najczęściej poruszanymi tematami kampanii społecznych w 2013 roku były: zachowanie na drogach, oszczędzanie energii i równouprawnienie mniejszości seksualnych (dane z portalu www.kampaniespołeczne.pl).
Kampanie wykorzystano też w celu wsparcia dialogu społecznego i to z obu stron barykady, jak w przypadku kwestii obniżenia wieku szkolnego. Nie zabrakło kontrowersyjnych haseł jak "Zespół Downa jest jak plama na koszuli, której nie możesz sprać" czy kampanii jak "Seks w moim mieście" skierowanej do homoseksualistów. Pojawiły się też nowe, dotąd nieporuszane w kampaniach problemy, jak stalking, marginalizacja lekcji wf czy poprawa wizerunku komornika.
- To wszystko wskazuje, że narzędzie, jakim jest kampania społeczna jest coraz chętniej i częściej wykorzystywane do rozwiązywania nie tylko głównych problemów społecznych. Polacy zrozumieli, że dzięki kampaniom mogą zmieniać postawy społeczne, wizerunek czy też lobbować i komunikować zmiany stosunkowo niewielkim kosztem - mówi Paweł Prochenko, prezes Fundacji Komunikacji Społecznej, organizatora konkursu.
Formuła konkursu pozostaje niezmieniona - jury, w skład którego wchodzą specjaliści z dziedziny marketingu, reklamy i public relations, wybierają najlepsze kampanie w 7 kategoriach:
- Kampanie organizacji pozarządowych,
- Kampanie instytucji publicznych,
- Kampanie lokalne,
- Kampanie o tematyce zdrowotnej,
- Kampanie 1%,
- Marketing zaangażowany społecznie (CRM),
- Akcje zaangażowane społecznie – kampanie społeczne rozumiane jako inicjatywy i działania osób prywatnych, niezrzeszonych w żadnych instytucjach, stowarzyszeniach, fundacjach.
Jury ma prawo przyznać także dowolną ilość wyróżnień, m. in. za:
- najlepsze działania PR,
- najbardziej inspirującą kreację reklamową,
- najbardziej nowatorskie i nietypowe działanie marketingowe.
W konkursie mogą brać udział agencje reklamowe i public relations, organizacje pozarządowe, stowarzyszenia, instytucje publiczne, firmy i osoby prywatne, czyli wszyscy, którzy w roku 2013 zrealizowali kampanię społeczną. Konkurs przewiduje też udział Internautów – za pośrednictwem portalu www.kampaniespołeczne.pl będą mogli w drodze głosowania wybrać zwycięzcę w jednej z kategorii – Akcje zaangażowane społecznie.
Termin zgłaszania kampanii do Konkursu upływa 28 lutego, zaś ogłoszenie wyników i podsumowanie odbędzie się podczas uroczystej Gali rozdania nagród pod koniec kwietnia br.
Organizatorami konkursu są portal www.kampaniespoleczne.pl i Fundacja Komunikacji Społecznej, partnerem strategicznym Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA, a patronat honorowy nad konkursem objęła Małżonka Prezydenta RP Pani Anna Komorowska.
Więcej informacji na stronie www.kampaniespoleczne.pl