Projekt e-Gabinet+

Projekt e-Gabinet+ fotolia.pl

Ministerstwo Zdrowia rozpoczęło realizację projektu e-Gabinet+, którego celem jest wyposażenie placówek POZ w sprzęt komputerowy oraz udostępnienie aplikacji e-Gabinet+, ułatwiającej obsługę pacjentów i raportowanie do NFZ.

Informatyzacja gabinetów podstawowej opieki zdrowotnej to sprawniejsza obsługa pacjentów i brak papierowej biurokracji związanej choćby z ordynacją leków czy wypisywaniem skierowań. Polska jest w czołówce państw, które zwiększają zakres realizacji projektów szeroko pojętego e-zdrowia. Ten projekt to często wsparcie dla małych gabinetów, poza dużymi miastami, których nie stać na sprzęt komputerowy – powiedział minister zdrowia Adam Niedzielski.

Nabór wniosków jest otwarty. Aby skorzystać ze wsparcia nie jest wymagany wkład własny. Maksymalna wartość wsparcia rzeczowego dla każdej placówki POZ wynosi 68 000 zł.

Wnioski można składać do 31 października 2022 r. lub wcześniejszego wyczerpania alokacji. Budżet naboru wynosi 95 milionów złotych.

Wnioski można złożyć tylko elektronicznie przez Platformę Obsługi Projektów Inwestycyjnych (POPI) (nabór „Integracja Placówki POZ z e-Gabinet+”).

Na Platformie POPI dostępne są szczegółowe informacje i dokumenty dotyczące naboru. Można je również znaleźć na stronie dotyczącej projektu e-Gabinet+.

Nabór jest realizowany w ramach projektu „Wdrożenie e-usług w placówkach POZ i ich integracja z systemem e-zdrowia z wykorzystaniem narzędzia centralnego (e-Gabinet+)”.

Projekt e-Gabinet+ jest finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-20 (POiŚ), oś XI: REACT-EU, działanie: 11.3 Wspieranie naprawy i odporności systemu ochrony zdrowia, projekt nr: POIS.11.03.00-00-0073/22. Celem unijnej inicjatywy REACT-EU jest aktywne przeciwdziałanie skutkom COVID-19 przez wprowadzanie mechanizmów cyfrowej odbudowy gospodarki i zwiększania jej odporności.

Źródło: MZ

Wt., 20 Wrz. 2022 0 Komentarzy Dodane przez: Tomasz Smaś