Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

#ToTylkoPłeć: czyli o (nie)równości płci w biznesie

#ToTylkoPłeć: czyli o (nie)równości płci w biznesie fotolia.pl

Kampania społeczna #ToTylkoPłeć to inicjatywa polskich bizneswomen, które, we współpracy z Centrum Praw Kobiet, chcą zwrócić uwagę na nadal istniejące nierówności ze względu na płeć na polskim rynku pracy.

Kobiety na świecie poświęcają na nieodpłatną pracę 2 razy więcej czasu niż mężczyźni.
W 113 krajach świata nie ma przepisów, które wprowadzałyby obowiązek równej płacy kobietom i mężczyznom wykonującym taką samą pracę.
W 18 krajach na świecie mężczyźni w świetle prawa mogą zabronić żonie pracy zarobkowej.
W 7 krajach świata nie ma gwarantowanej zapłaty za urlop macierzyński.

Właśnie m.in. z tych powodów kilkanaście kobiet sukcesu, polskich przedsiębiorczyń, zainicjowało ogólnopolską kampanię społeczną #ToTylkoPłeć, która ma zwrócić uwagę na nierówności w sferze biznesowej. Każda z nich prowadzi z powodzeniem swój biznes. Każda z nich w życiu zawodowym dostrzegła lub doświadczyła dyskryminacji ze względu na płeć. Co chcą osiągnąć? Pragną, żeby coraz więcej Polek i Polaków utwierdziło się w przekonaniu, że kompetencje, wiedza, doświadczenie, wykształcenie, profesjonalizm czy umiejętności to nie płeć! Partnerem kampanii jest Centrum Praw Kobiet.

W Konstytucji RP czytamy, że „Kobieta i mężczyzna w Rzeczypospolitej Polskiej mają równe prawa w życiu rodzinnym, politycznym, społecznym i gospodarczym. Kobieta i mężczyzna mają w szczególności równe prawo do kształcenia, zatrudnienia i awansów, do jednakowego wynagradzania za pracę jednakowej wartości, do zabezpieczenia społecznego oraz do zajmowania stanowisk, pełnienia funkcji oraz uzyskiwania godności publicznych i odznaczeń”.

Ogólnopolska Kampania Społeczna #ToTylkoPłeć ma zwracać uwagę na problem nierówności i mówić głośno o ciągle obecnej dyskryminacji kobiet na rynku pracy. W kampanii udział biorą skuteczne przedsiębiorczynie – prezeski, dyrektorki i właścicielki firm, które nie zgadzają się na nierówne traktowanie w biznesie. Kobiety sukcesu jednoczą siły, aby pokazać, że biznes to nie rodzaj żeński czy męski, a kompetencje, wiedza, doświadczenie i pasja. Sukces i kariera zaś nie powinny być definiowane przez płeć.

Więcej informacji na stronie totylkoplec.pl.

Źródło: IP

Czw., 27 Prn. 2022 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Sekuła