Projekt „Mobilny urzędnik” powstał z myślą o osobach o specjalnych potrzebach, które nie są w stanie dotrzeć do urzędu. To ułatwienie w korzystaniu z usług publicznych. Ruszył nabór do fazy wdrożeniowej projektu.
Mobilny urzędnik to ponadnarodowy projekt realizowany przez Fundację Partycypacji Społecznej jako Lidera Projektu wraz z partnerami, w ramach którego gminy z całej Polski wdrożą nowe rozwiązanie odpowiadające na potrzeby mieszkańców o specjalnych potrzebach. Pracownicy urzędów dotrą do osób, które do urzędów dotrzeć nie mogą.
Głównym celem projektu jest wypracowanie z modelu działań oraz podniesienie poziomu kompetencji 96 pracowników JST gminnych w zakresie obsługi klientów o specjalnych potrzebach. Chodzi o osoby z niepełnosprawnością (biologiczną i prawną), osłabione chorobami, z czasowym lub trwałym ograniczeniem możliwości poruszania się i dotarcia do miejsca świadczenia usług, osoby starsze (65+), zależne (15+), które z powodu deficytów zdrowotnych są zagrożone wykluczeniem społecznym i obywatelskim.
Usługa „Mobilny urzędnik” to nowe rozwiązanie polegające na świadczeniu usług w miejscu zamieszkania/pobytu klienta o specjalnych potrzebach.
W ramach projektu 40 urzędów gmin z całej Polski realizowało usługę „Mobilny Urzędnik” testując jej funkcjonalność. Na podstawie zebranych doświadczeń dopracowany zostanie ostateczny model usługi.
Projekt będzie realizowany do stycznia 20222 roku.
Więcej informacji na temat projektu i uczestnictwa w nim można uzyskać tutaj.
Źródło: Fundacja Partycypacji Społecznej