Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Mieszkańcy o specjalnych potrzebach będą mogli liczyć na wsparcie mobilnego urzędnika

Mieszkańcy o specjalnych potrzebach będą mogli liczyć na wsparcie mobilnego urzędnika fotolia.pl

Projekt „Mobilny urzędnik” powstał z myślą o osobach o specjalnych potrzebach, które nie są w stanie dotrzeć do urzędu. To ułatwienie w korzystaniu z usług publicznych. Ruszył nabór do fazy wdrożeniowej projektu.

Mobilny urzędnik to ponadnarodowy projekt realizowany przez Fundację Partycypacji Społecznej jako Lidera Projektu wraz z partnerami, w ramach którego gminy z całej Polski wdrożą nowe rozwiązanie odpowiadające na potrzeby mieszkańców o specjalnych potrzebach. Pracownicy urzędów dotrą do osób, które do urzędów dotrzeć nie mogą.

Głównym celem projektu jest wypracowanie z modelu działań oraz podniesienie poziomu kompetencji 96 pracowników JST gminnych w zakresie obsługi klientów o specjalnych potrzebach. Chodzi o osoby z niepełnosprawnością (biologiczną i prawną), osłabione chorobami, z czasowym lub trwałym ograniczeniem możliwości poruszania się i dotarcia do miejsca świadczenia usług, osoby starsze (65+), zależne (15+), które z powodu deficytów zdrowotnych są zagrożone wykluczeniem społecznym i obywatelskim.

Usługa „Mobilny urzędnik” to nowe  rozwiązanie polegające na świadczeniu usług w miejscu zamieszkania/pobytu klienta o specjalnych potrzebach.

W ramach projektu 40 urzędów gmin z całej Polski realizowało usługę „Mobilny Urzędnik” testując jej funkcjonalność. Na podstawie zebranych doświadczeń dopracowany zostanie ostateczny model usługi.

Projekt będzie realizowany do stycznia 20222 roku.

Więcej informacji na temat projektu i uczestnictwa w nim można uzyskać tutaj.

Źródło: Fundacja Partycypacji Społecznej

Pt., 13 Sp. 2021 0 Komentarzy Dodane przez: Małgorzata Orłowska