Kolejne kilometry S7 między Napierkami a Płońskiem

Kolejne kilometry S7 między Napierkami a Płońskiem fotolia.pl

14 lipca br. udostępniono do ruchu ponad 10 kilometrów drugiej jezdni drogi ekspresowej S7 Napierki-Mława. 15 lipca br. kierowcy zyskają kolejne 2 kilometry na odcinku Pieńki-Płońsk od Pawłowa do węzła Dłużniewo. Ruch po udostępnionych odcinkach odbywać się będzie według tymczasowej organizacji.

62 km dwujezdniowej drogi ekspresowej

Kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie od granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do okolic miejscowości Pawłowo przed Płońskiem. To łącznie 60 km, a od 15 lipca br. odcinek ten wydłuży się o 2 km do węzła Dłużniewo. Kolejnym ułatwieniem dla kierowców będzie likwidacja objazdów odbywających się do tej pory drogami zbiorczymi i skierowanie ruchu za węzłem Dłużniewo do Płońska na lewą jezdnię trasy głównej. Te zmiany w organizacji ruchu ułatwią podróż pomiędzy Trójmiastem i Warszawą, a kierowcy będą mieć do dyspozycji 62 km nowej drogi w układzie dwujezdniowym oraz 9 km z ruchem po jednej jezdni. Obie jezdnie będą dostępne w drugiej połowie sierpnia.

Tymczasowa organizacja ruchu. Prace trwają

Udostępnienie odcinków S7 do ruchu nie oznacza zakończenia prac. Ruch odbywać się będzie według tymczasowej organizacji. Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 80 km/h na odcinku dwujezdniowym oraz 60 km/h na jednojezdniowym. Docelową organizację ruchu będziemy wdrażać stopniowo we wrześniu i październiku br. 

Zakres inwestycji

Inwestycję obejmującą budowę 71 km drogi ekspresowej S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki-Mława (ok. 14 km), Mława-Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo-Pieńki (ok. 22 km) oraz Pieńki-Płońsk (ok. 13,7 km). Inwestycja realizowana jest w systemie Projektuj i buduj. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców było, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Prace budowlane na trzech odcinkach od Mławy do Płońska rozpoczęły się jesienią 2019 roku, natomiast na odcinku Napierki-Mława wiosną 2020 roku. Inwestycja obejmuje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska.

W ramach inwestycji powstaje m.in. 70 obiektów inżynierskich oraz 10 węzłów: Mława Północ, Mława Wschód, Mława Południe, Żurominek, Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie oraz Dłużniewo. Powstają też cztery Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP): Pepłowo I, Pepłowo II, Ćwiklinek i Dłużniewo. Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ruchu z obciążeniami nawierzchni 11,5 tony na oś.

Źródło: GDDKiA

Pt., 15 Lp. 2022 0 Komentarzy Dodane przez: Joanna Gryboś-Chechelska