Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Pakiet deregulacyjny dla kierowców. Projekt rozporządzenia w sprawie szczegółowych czynności na etapie konsultacji

Pakiet deregulacyjny dla kierowców. Projekt rozporządzenia w sprawie szczegółowych czynności na etapie konsultacji fotolia.pl

Minister Infrastruktury skierował do konsultacji publicznych projekt rozporządzenia w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach.

Związek Powiatów Polskich do 27 czerwca 2022 r. prowadzi ankietę dotyczącą tego projektu (link).

Konieczność wydania do 4 września 2022 r. przedmiotowego rozporządzenia wynika z art. 1 pkt 16 oraz art. 29 pkt 6 ustawy z dnia 14 sierpnia 2020 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, tzw. „pakietu deregulacyjnego”.

W tym samym czasie wchodzą w życie przepisy znoszące obowiązek posiadania nalepki kontrolnej oraz obowiązek wydawania karty pojazdu, wprowadzonego również ww. ustawą, dlatego w nowym rozporządzeniu nie zostaną uwzględnione czynności organów rejestrujących odnoszące się do wydawania i wypełniania karty pojazdu oraz wydawania nalepki kontrolnej.

Dodatkowo, w projekcie rozporządzenia zaproponowano treści adnotacji w dowodzie rejestracyjnym dotyczące:

  • przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej 3,5 t wynikającej z zastosowania paliw alternatywnych,
  • „96/53/EC Article 9A Compliant” umieszczanej w przypadku wydłużonej kabiny zgodnie z art. 9A Dyrektywy 96/53/EC,
  • „96/53/EC Article 10B Compliant - …… KG” – gdzie podawana byłaby w kilogramach wartość dodatkowej masy dla napędu alternatywnego zgodnie z art. 10B ww. Dyrektywy.

W projekcie określono również przepisy epizodyczne uwzględniając art. 10c ust. 2 ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, na podstawie którego minister właściwy do spraw informatyzacji ma obowiązek ogłosić w swoim dzienniku urzędowym oraz na stronie BIP komunikat określający termin wdrożenia rozwiązań technicznych, umożliwiających wyjaśnianie niezgodności. Aktualnie komunikat ten nie został jeszcze wydany.

W przepisach przejściowych projektu zawarto regulacje, zgodnie z którymi:

  • wpisy w dowodach rejestracyjnych dokonane na podstawie przepisów dotychczasowych zachowują swoją ważność,
  • karta pojazdu albo jej wtórnik zwrócone staroście, zgodnie z art. 12 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 14 sierpnia 2020 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, organ rejestrujący dołącza do akt pojazdu.

Termin wejścia w życie projektowanego rozporządzenia określono na 4 września 2022 r. z wyjątkiem adnotacji „96/53/EC Article 9A Compliant” oraz „96/53/EC Article 10B Compliant”, które wejdą w życie z dniem 1 stycznia 2023 r.

Projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach. 

Źródło: legislacja.rcl.gov.pl 

Czw., 23 Czrw. 2022 0 Komentarzy Dodane przez: Przemysław Matysiak