„Mój elektryk”: NFOŚiGW będzie udzielał dopłat do leasingu aut elektrycznych za pośrednictwem banków

„Mój elektryk”: NFOŚiGW będzie udzielał dopłat do leasingu aut elektrycznych za pośrednictwem banków fotolia.pl

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej 26 lipca 2021 r. ogłosił nabór dla banków zainteresowanych dystrybucją dopłat do leasingu pojazdów zeroemisyjnych (elektrycznych i wodorowych). Od 12 lipca 2021 r. trwa już w NFOŚiGW nabór wniosków osób fizycznych chcących otrzymać dotację do zakupu „elektryka”. 

Program priorytetowy NFOŚiGW „Mój elektryk” przewiduje, że z bezzwrotnego dofinansowania do zakupu/leasingu samochodów napędzanych energią elektryczną lub wodorem będą mogły korzystać – obok osób fizycznych – także przedsiębiorstwa, samorządy i instytucje. Budżet programu, którego wdrażanie zaplanowano na lata 2021-2026, wynosi obecnie 500 mln zł, w tym 400 mln zł z przeznaczeniem na dopłaty dla leasingu.

NFOŚiGW udostępni bankom uczestniczącym w realizacji programu „Mój elektryk” środki finansowe, które banki będą przekazywały korzystającym z leasingu, przede wszystkim firmom, na dopłaty do opłat ustalonych w umowach leasingowych. W ramach naboru, który ruszy 2 sierpnia 2021 r. i będzie trwał cztery tygodnie, NFOŚiGW będzie oczekiwał na zgłoszenia banków, które zadeklarują gotowość operacyjnego uruchomienia systemu dystrybucji dopłat do leasingu najpóźniej w ciągu 90 dni od podpisania umowy z NFOŚiGW. Banki będą zobowiązane do podjęcia współpracy z każdą zainteresowaną firmą leasingową, która zgłosi takie zainteresowanie na każdym etapie wdrażania programu „Mój elektryk”.

Podstawą uczestnictwa banku w programie „Mój elektryk” będzie podpisanie z NFOŚiGW umowy o udostępnienie środków finansowych. Treść tej umowy – podobnie jak treść umowy zawieranej między bankami i firmami leasingowymi, a także treść umowy dotacji zawieranej przez bank z leasingobiorcą, zostały wystandaryzowane, aby zapewnić korzystającym z leasingu takie same warunki uzyskania dotacji bez względu na to, z którą firmą leasingową zdecydują się współpracować, jak również niezależnie od tego, z którym bankiem będzie współpracowała dana firma leasingowa.

Z puli środków otrzymanych z NFOŚiGW banki będą mogły udzielać firmom i instytucjom dofinansowania w formie bezzwrotnej dotacji wyłącznie na samochody zeroemisyjne, które są fabrycznie nowe, których cena nie będzie wyższa niż określona w programie. Wnioskować będzie można o dofinansowanie leasingu pojazdów zeroemisyjnych kategorii: M1, N1 lub L1e-L7e. Kwoty i intensywności wsparcia zostały określone w programie priorytetowym „Mój elektryk” i są uzależnione od rodzaju pojazdu oraz deklarowanego przebiegu.

Celem programu priorytetowego NFOŚiGW „Mój elektryk” jest uniknięcie zanieczyszczenia powietrza poprzez wspieranie zakupu lub leasingu ekologicznych pojazdów, czyli – innymi słowy – upowszechnienie w Polsce samochodów zeroemisyjnych. Planowany okres udzielania dotacji beneficjentom w tej edycji programu ma się zakończyć 30 czerwca 2026 roku.

Źródło: www.nfosigw.gov.pl

Śr., 28 Lp. 2021 0 Komentarzy Dodane przez: Bartłomiej Zydel