Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Szkoła jako drugi dom

Szkoła jako drugi dom fotolia.pl

26 kwietnia br., w ramach projektu „Diagnozujemy, projektujemy, zmieniamy”, odbyło się spotkanie w IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie. Projekt ma na celu wzmocnienie samorządów uczniowskich i młodzieżowych rad dzielnic na sprawy młodzieży. Pod hasłem ,,Szkoła jako drugi dom’’ przeanalizowano konkretne problemy społeczności szkolnej oraz zaproponowano racjonalne rozwiązania. W spotkaniu uczestniczył Dyrektor Szkoły, radni, członkowie Rady Rodziców oraz Samorządu Uczniowskiego. 

Uczniowie przedstawili wyniki ankiet, które sporządzili wśród licealnej społeczności. Badanie miało na celu wyłonienie obszarów, nad którymi placówka powinna popracować. Uczniowie zwrócili uwagę na potrzeby zmian w niektórych zakresach. Problemy dotyczyły między innymi niedofinansowanej infrastruktury zielonej wokół szkoły, zjawiska palenia papierów w toaletach szkolnych oraz konieczności wzmocnienia kanałów informacyjnych między Samorządem, a licealistami. 

Na spotkaniu padło dużo konkretnych propozycji dotyczących aktywizacji uczniów w zakresie zajęć dodatkowych oraz aktywności samorządowej. Istotny nacisk położono na ulepszenie mediów społecznościowych Liceum. 

Fundacja Civis Polonus oraz Miasto Stołeczne Warszawa wdrażając projekt w życie miała na celu polepszenie działalności Samorządów Uczniowskich, które działając efektywnie stają się kolebką dla przyszłych samorządowców, polityków, ale przede wszystkim – świadomych obywateli. 

Śr., 26 Kw. 2023 0 Komentarzy Dodane przez: Gabriela Trocka