Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

UOKiK przygotował pakiet informacji dla konsumentów w związku z koronawirusem

UOKiK przygotował pakiet informacji dla konsumentów w związku z koronawirusem fotolia.pl

Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny przygotował dla konsumentów na stronie uokik.gov.pl specjalny pakiet informacji.

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Europejskiego Centrum Konsumenckiego i na infolinię konsumencką w ostatnim czasie wpływa zwiększona liczba pytań i skarg od konsumentów. Najczęściej dotyczą one odwołanych wyjazdów oraz zawyżonych cen w sklepach.

- Konsumenci czują się zagubieni w czasie, gdy masowo są odwoływane imprezy i wyjazdy, a ceny niektórych produktów w sklepach tradycyjnych czy internetowych szybują w górę. Dlatego postanowiliśmy przygotować odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania o prawa konsumenckie w tej nadzwyczajnej sytuacji. Zachęcamy do zajrzenia na stronę uokik.gov.pl i skorzystania z pakietu informacji specjalnie przygotowanego przez naszych ekspertów. To wiarygodne i rzetelne źródło wiedzy, będziemy je cały czas uzupełniać o nowe kwestie, które będą się pojawiać w zapytaniach od obywateli – wyjaśnia Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Porady zamieszczone są pod adresem uokik.gov.pl/koronawirus i podzielone na kilka kategorii tematycznych: „Usługi turystyczne”, „Hotele”, „Transport”, „Sprzedaż”, „Usługi”, „Ochrona konsumentów”. Ma to ułatwić konsumentom dotarcie do treści, które ich najbardziej interesują. Na przykład w kategorii „Transport” znajdą informacje, co robić w przypadku odwołania lotu przez przewoźnika, a w kategorii „Hotele” – poradę, na jakie przepisy się powołać, aby bezpłatnie anulować rezerwację noclegu.

Konsumencie, masz prawo do:

  • Uczciwej i jasnej ceny,
  • Bezpiecznych produktów,
  • Rzetelnej informacji o ofercie,
  • Bezpłatnej pomocy prawnej.

UOKiK stale monitoruje rynek i analizuje informacje zebrane od konsumentów i przedsiębiorców. W ramach prac nad specustawą urząd przygotował również pakiet rozwiązań prawnych umożliwiających interwencję w przypadku stosowania przez sklepy nieuczciwych i wygórowanych cen na sprzedawane towary.

Jeśli sprzedawca podwyższa cenę w związku z koronawirusem, zgłoś to UOKiK na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pod nr 801 440 220, 22 290 89 16.

Pomoc dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie
Regionalne Ośrodki Konsumenckie: 22 299 60 90 – Dlakonsumenta.pl
Europejskie Centrum Konsumenckie: 22 55 60 600 - w sprawach transgranicznych

Źródło: UOKiK

Załączniki:
Pobierz ten plik (grafika_porady_uokik.png)grafika_porady_uokik.png413 kB
Wt., 24 Mrz. 2020 0 Komentarzy Dodane przez: Alicja Cisowska