Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Byś z sukcesem wprowadził nowego pracownika do biura...

Byś z sukcesem wprowadził nowego pracownika do biura... fotolia.pl

Pierwsze wrażenie ma znaczenie – co dotyczy zarówno pracodawców, jak i pracowników. Jeśli pierwsze dni w pracy przebiegną łatwo i gładko, będzie to miało dobry wpływ na wyniki. Jakkolwiek, jeśli nowi pracownicy nie są wspierani i czują się pozostawieni sami sobie i swoim komputerom, faza miesiąca miodowego może skończyć się szybciej, niż się zaczęła.

Jako pracodawca chcesz, by dobry okres trwał jak najdłużej – w końcu szczęśliwy pracownik to produktywny pracownik. Eksperci firmy doradztwa personalnego i rekrutacji Michael Page doradzają jak zapewnić udany proces onboardingu.

Często zadawane pytania? Stwórz welcome pack

„Jakich narzędzi powinienem używać?”, „Czy muszę otrzymać potwierdzenie od przełożonego na kolejnych etapach mojego projektu? „Z kim mam się skontaktować, jeżeli będę musiał…?”

W każdej firmie są standardowe pytania, które zadaje każdy początkujący, a na które odpowiedź już istnieje. Welcome pack powinien zawierać informacje na temat historii i kultury firmy, sposobu pracy, na temat ważnych interesariuszy i osób kontaktowych, oraz korzyści, praw i zakresów odpowiedzialności.

Zaprezentuj to wszystko w uporządkowany sposób – i zostaw w łatwo dostępnym miejscu. Jeśli jeszcze nie masz welcome packu, czas, aby go przygotować. Aby upewnić się że odpowiadasz na najważniejsze pytania, spytaj swoich pracowników o wyzwania i trudności, na które napotkali dołączając do firmy.

Dobre rozpoczęcie pracy pomoże nowym pracownikom szybciej osiągnąć produktywność. Będą się lepiej uczyć, docenią twoją pomoc – i będą w stanie udoskonalić przebieg procesu onboardingu dla nowego narybku!

Wprowadź ich do zespołu

Pierwsze dni to dobry czas, aby przedstawić nowego członka zespołu reszcie pracowników. Przypisz swój nowy talent do „doświadczonej” osoby, która zna dobrze firmę i specyfikę pracy.

Ten kolega może być kontaktem do ogólnych pytań związanych z pracą. To on pomoże rozpoczynającym zatrudnienie lepiej zrozumieć kulturę firmy i sprawi, że poczują się jak w domu. Dobre relacje zwiększają lojalność pracownika i pomagają stworzyć środowisko, w którym każdy cieszy się pracą – a to wpływa na zwiększenie produktywności.

Pamiętaj o swojej przeszłości!

To najtrudniejszy element. Bardzo możliwe, że zrobiłeś wszystko, by dobrze powitać nowych pracowników, ale oni wciąż napotykają na trudności – ale bądź cierpliwy. Pamiętaj, że nie tak dawno ty także byłeś początkujący. To, co teraz wydaje ci się naturalne i logiczne, może być dla nich całkowitą nowością.

Zamiast zmuszać pracowników do dotrzymywania nierealnych terminów, przypomnij im, żeby poprosili o radę swoich kolegów lub przyszli do twojego biura, aby porozmawiać. Traktuj ich ciepło; przekonuj, że są w bezpiecznym miejscu i mogą się przed tobą otworzyć. Im pewniej się będą czuli, tym szybciej zintegrują się z zespołem.

Źródło: michaelpage.pl

Sob., 24 Sp. 2019 0 Komentarzy Dodane przez: Dawid Kulpa