Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Obrażanie pracowników zawsze przynosi złe efekty

Obrażanie pracowników zawsze przynosi złe efekty fotolia.pl

Bywa, że szefowie lub menedżerowie nie są mili dla pracowników – publicznie wytykają błędy czy wyśmiewają pracownika. Eksperci portalu InfoPraca.pl podkreślają, że niezależnie od tego czy szef ma dobre czy złe intencje, bycie opryskliwym, niemiłym i obrażanie pracowników zawsze przynosi złe efekty.

Takie zachowanie przynosi złe efekty, których szef się nie spodziewa – nie chodzi o to, że pracownik mniej pracę lubi, tylko gorzej pracuje, robiąc szefowi na złość (nawet nieświadomie). W toku badań, jakie przeprowadzono na San Francisco State University okazało się, że pracownicy obrażani słownie przez szefów są bardziej skłonni do unikania pracy i przedłużania przerw na lunch. Innymi słowy, spada im poziom etyki zawodowej.

Zatem popularne myślenie menedżerów „nie muszą mnie lubić, byle pracowali” jest – jak wynika z badań – błędne. Jeśli na kierownika jesteśmy źli, czujemy się nieszanowani, to będziemy pracować i owszem – tylko znacznie gorzej.

Źródło: infopraca.pl

Śr., 15 Mj. 2019 0 Komentarzy Dodane przez: Dawid Kulpa