Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Ruszyła V edycja akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”

Ruszyła V edycja akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” fotolia.pl

Od 19 września turyści mogą rezerwować noclegi, oferty kulturalne czy gastronomiczne w ramach V edycji akcji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY”. Celem akcji jest przedłużenie tradycyjnego sezonu turystycznego (5-7 października). Jesienna odsłona inicjatywy Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej przypada na pierwszy weekend października.

Przed nami druga w tym roku i piąta ogółem edycja akcji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY”. Ten projekt rozwija się niezwykle dynamicznie. Podczas jesiennej odsłony swoje usługi, w obniżonych cenach, zaoferuje turystom rekordowa liczba 757 partnerów. Cieszę się, że dzięki temu jeszcze więcej osób będzie mogło atrakcyjnie spędzić czas, odkrywając uroki Polski – mówi minister sportu i turystyki Witold Bańka.

„POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” wykorzystuje sprawdzoną formułę weekendowych akcji zniżkowych organizowanych przez polskie miasta i przenosi ją na poziom krajowy. Celem MSiT i POT jest prezentacja bogatej oferty turystycznej i zachęcanie coraz większej liczby Polaków do podróżowania po kraju, również poza tradycyjnym sezonem letnim czy zimowym. Od dwóch lat akcja organizowana jest dwa razy w roku – wiosną i jesienią. Piąta edycja rozpocznie się 5 października (piątek) i potrwa przez cały weekend.

Dane statystyczne potwierdzają, że coraz chętniej wypoczywamy w rodzimych kurortach. Przykładowo w I kwartale 2018 r. liczba podróży krajowych wzrosła w stosunku do analogicznego okresu 2015 r. o 18,5 proc. Chcemy ten trend wzmacniać. Dzięki efektywnej współpracy z partnerami akcji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” coraz więcej osób może skorzystać z bogatej i kompleksowej oferty turystycznej w całym kraju – podkreśla sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Jarosław Stawiarski.

Akcja z roku na rok staje się coraz bardziej popularna. To efekt zwiększającego się z każdą edycją zainteresowania turystów. Z pierwszej, pilotażowej odsłony skorzystało 60 tys., z drugiej 77,5 tys., z trzeciej już ponad 110 tys. osób. Ostatnia, wiosenna edycja przyciągnęła aż 132 tys. turystów.

To naturalne, że wraz ze wzrostem liczby partnerów rośnie też popularność akcji wśród turystów. „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” na stałe wpisała się w weekendowe plany wielu Polaków. Oferty proponowane przez naszych partnerów wyprzedają się bardzo szybko, dlatego zachęcam do zapoznania się z propozycjami i rezerwowania usług już dziś. Dzięki akcji każdy może zaplanować 3 dni pełne atrakcji w obniżonych cenach – dodaje prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.

Propozycje dla turystów w jesiennej odsłonie akcji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” przygotowało aż 757 partnerów. To wzrost o blisko 15 proc. w stosunku do wiosennej edycji. Oznacza to, że po raz kolejny pobity został rekord zgłoszeń. Wśród nich znajdują się nie tylko obiekty hotelowe i platformy rezerwacyjne, lecz także wiele restauracji, muzeów i innych atrakcji turystycznych. Turyści będą mogli także skorzystać z przecenionych usług głównych partnerów akcji.

Polskie Linie Lotnicze LOT w ramach akcji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” proponują bilety w atrakcyjnych, obniżonych o 50 proc. cenach. Promocją objęte są wszystkie połączenia krajowe między 5, a 7 października. Sprzedaż zaczyna się dziś i potrwa do wyczerpania miejsc.

Dla naszych pasażerów stale rozwijamy siatkę połączeń, pozyskujemy nowe samoloty, poprawiamy produkt pokładowy i proponujemy promocje biletowe, np. „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY”. O ile jeszcze trzy lata temu oferowaliśmy 43 regularne połącznia, to dziś tych rejsów mamy w naszej siatce 104. W 2015 r. przewoziliśmy 4,3 mln pasażerów rocznie, a w tym roku zbliżymy się do 9 mln przewiezionych osób. Bardzo cieszę się, że pasażerowie latają z nami coraz więcej i mam nadzieję, że takie akcje jak ta dzisiejsza pomogą nam jeszcze bardziej przywiązać ich do naszej marki – przekonuje Rafał Milczarski, prezes PLL LOT.

Specjalną ofertę na przejazdy przygotował dla swoich pasażerów także Polonus. Bilety w taryfie normalnej, zakupione w jednej transakcji, na przejazd tym samym odcinkiem danej relacji w obie strony – przejazd „Tam i z powrotem” – na kursy krajowe, w terminie 5-7 października będą dostępne z bonifikatą 50 proc. 

Polonus, jako narodowy przewoźnik autokarowy ponownie z ogromnym entuzjazmem włącza się do tej wspaniałej inicjatywy. Łączymy Polskę udostępniając turystom 40 linii dalekobieżnych, docierających do 124 miast, które łączą główne ośrodki miejskie i turystyczne z Warszawą. Polacy pokochali podróżowanie autokarami, a my będąc rynkowym liderem zachęcamy do wyjazdów wysoką jakością usług, atrakcyjną ofertą i promocyjnymi cenami – mówi Maciej Acedański, prezes PKS Polonus.

Tradycyjnie już, największy wybór ofert będą mieli ci, którzy wybiorą się do województw: małopolskiego, pomorskiego, mazowieckiego i dolnośląskiego. Na pierwszym miejscu, pod względem liczby partnerów, od trzech lat plasuje się województwo małopolskie (112 zgłoszeń). Do tej edycji wyjątkowo dużo podmiotów zgłosiło się także z województwa pomorskiego (100). Na Dolnym Śląsku i w województwie mazowieckim znajdziemy po 79 partnerów.

Najwięcej ofert w obniżonych cenach, bo aż 33 proc. dotyczy usług noclegowych, kolejną kategorię stanowi zwiedzanie (20 proc.) oraz gastronomia (15 proc.). Turyści mogą również korzystać z atrakcji z zakresu kultury i sztuki (12 proc.), sportu i rekreacji (7 proc.) oraz usług oferowanych przez uzdrowiska i spa (5 proc.), a także innych jak usługi przewodnickie i transport.

Partnerem promocyjnym akcji POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY jest PKP Intercity, które przez 2 tygodnie na wszystkich monitorach w pociągach IC będzie emitować spot reklamujący akcję.

Współpraca z Polską Organizacją Turystyczną to ważny element promowania podróży pociągami PKP Intercity wśród polskich i zagranicznych turystów. Już dzisiaj naszymi pociągami można dotrzeć do wielu atrakcyjnych miejscowości na terenie Polski – podkreśla Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity. Pociągi narodowego przewoźnika łączą największe miasta oraz popularne ośrodki turystyczne w kraju, ale też mniejsze miejscowości. Codziennie w trasy wyrusza około 360 składów.

Aby skorzystać ze zniżki, należy odnaleźć interesujące miejsce za pomocą mapy lub wyszukiwarki na stronie „Polska zobacz więcej" www.polskazobaczwiecej.pl i zapoznać się ze szczegółową ofertą partnerów.

 Źródło: www.msit.gov.pl

Pt., 21 Wrz. 2018 0 Komentarzy Dodane przez: Tomasz Smaś