Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Ciężkie grzechy w nowej pracy... czyli o tym, jak się zachować w nowym środowisku

Ciężkie grzechy w nowej pracy... czyli o tym, jak się zachować w nowym środowisku fotolia.pl

Pierwsze tygodnie w nowym biurze są przełomowe i mogą zadecydować czy praca będzie rajem czy też drogą przez mękę. Nie chodzi tu tylko o techniczne aspekty pracy. Ważne jest również Nasze zachowanie w nowym środowisku.

Eksperci serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl zalecają unikanie wskazanych poniżej zachowań:

Ignorancja kultury
Z badań wynika, że prawie wszyscy pracownicy za bardzo istotne uważają zaadoptowanie zasad korporacyjnej kultury. Czy współpracownicy wolą porozumiewać się za pomocą telefonu, maila a może bezpośrednich rozmów? Czy noszą eleganckie buty czy raczej tenisówki. Dużo aspektów z firmowej kultury można subtelnie podejrzeć np. przychodząc pół godziny wcześniej i obserwując swoich przyszłych współpracowników.

Arogancja
Przedsiębiorstwa organizują czasem nowozatrudnionym pracownikom specjalne treningi. Zdarza się, że nowi pracownicy zamiast korzystać ze szkolenia, za wszelką cenę chcą zabłysnąć. Najlepiej, zanim zdecydujemy się na bycie firmowym outsiderem, dać sobie trochę czasu na rozpracowanie firmy i zasad pracy w niej.

Ukrywanie się
Z drugiej strony nie możesz zachowywać się jak tchórz, który umywa ręce od samodzielnej pracy. Postaraj się nawiązać kontakt ze współpracownikami, porozmawiać z nimi na stopie towarzyskiej. Pamiętaj, że takie nieformalne rozmowy i gesty mają dobry wpływ na postrzeganie Ciebie w firmie.

Niesprecyzowane oczekiwania
Jeśli nie będziesz dokładnie wiedział czego oczekujesz, będzie Ci ciężko nawiązać współpracę. Spotkaj się ze swoim menadżerem, postaraj się przedyskutować najważniejsze sprawy. Dowiedz się jakie są priorytety. W jaki sposób masz prowadzić projekty? W jaki sposób Twoje osiągnięcia będą oceniane?

Odmowa przyznania się do błędów
Każdy popełnia błędy, a nowozatrudnieni pracownicy robią ich mnóstwo. Nie popełnij podstawowego błędu nie przyznawania się do swoich pomyłek, myśląc, że nikt tego nie zauważy. Zamiast tego ucz się dużo, doceniaj rady innych i poprawiaj to, co źle zrobiłeś.

Nie proszenie o pomoc
Nie będziesz uczyć się przez pół roku, jeśli poprosisz współpracowników o pomoc. Dobrym rozwiązaniem jest poproszenie menadżera o spotkanie np. po miesiącu pracy. Na takim spotkaniu możesz przedyskutować najważniejsze wątki współpracy oraz poprosić o ocenę, a także wskazówki co możesz jeszcze poprawić.

Nastaw się na skuteczne działania
Rozpoczynanie nowej pracy nigdy nie jest proste. Jeśli wiesz, że czasami zdarza Ci się popełniać, któreś w wymienionych wyżej błędów skup się i przygotuj strategię wcześniej. Pamiętaj, nikt nie będzie Cię oceniał po jednym dniu. Jeżeli chcesz zrobić dobre wrażenie, wyróżnij się pracą i zaangażowaniem.

Źródło: monsterpolska.pl

Sob., 15 Wrz. 2018 0 Komentarzy Dodane przez: Dawid Kulpa