Hasłem „A Ty kim będziesz, kiedy bańka pęknie?” Komisja Nadzoru Finansowego zwraca uwagę społeczeństwa na ryzyko związane z inwestowaniem w kryptowaluty oraz rynkiem Forex, a także uwrażliwienie na fakt, że na rynku finansowym nie można wierzyć podmiotom oraz osobom oferującym „szybki, pewny i wysoki zysk”. Partnerami kampanii są Ministerstwo Finansów, Narodowy Bank Polski oraz Policja.
W ramach kampanii społecznej KNF przygotowało informacyjne spoty, emitowane w stacjach telewizyjnych, radiowych (do wysłuchania tutaj) oraz w internecie. Bohaterem 30-sekundowego video jest Piotr, żyjący w „bańce złudzeń inwestycji”, która stanowi nawiązanie do zjawiska baniek spekulacyjnych występujących na rynkach finansowych.
Świat Piotra może wydawać się godny pozazdroszczenia: drogie auta, najlepsze ubrania. To wszystko jedynie złudzenia. Oszczędności Piotra, które ulokował w piramidach finansowych mogą zniknąć w każdej chwili. Spot kończy się pytaniem: „A Ty kim będziesz, kiedy bańka pęknie?”.
Jak podkreślają organizatorzy Komisja Nadzoru Finansowego oraz Partnerzy akcji – dostrzegając zjawisko zwiększonego zainteresowania klientów indywidualnych inwestycjami związanymi z obrotem „walutami” wirtualnymi, a także na rynku Forex – istotnym jest zwracanie szczególnej uwagi na liczne ryzyka, na jakie narażeni są potencjalni inwestorzy w tych obszarach.
Szczegółowe informacje na temat kampanii, dostępne są na stronie Komisji Nadzoru Finansowego: www.knf.gov.pl
Źródło: knf.gov.pl oraz kampaniespoleczne.pl