Podejrzewasz brak sympatii ze strony współpracowników? Sprawdź to!

Podejrzewasz brak sympatii ze strony współpracowników? Sprawdź to! fotolia.pl

Dobra atmosfera w biurze wpływa na stosunek pracowników do wykonywanych przez nich zadań. Umiejętność utrzymywania dobrych i pełnych szacunku stosunków z kolegami z pracy to czynnik, od którego zależy nasze zadowolenie. Jeśli jednak masz z jakiegoś powodu wrażenie, że nie jesteś zbytnio lubiany przez zespół, przeanalizuj kilka poniższych sygnałów.

Nigdy nie słyszysz nic negatywnego
Wydaje to się sprzeczne z zasadami logiki, ale jeśli nikt nie ma Ci oficjalnie nic do zarzucenia, najczęściej tłamsi swoje uczucia głęboko w sobie i nie chce przyznać, że nie przepada za Tobą. Zwłaszcza, jeśli czujesz jednocześnie, że atmosfera jest napięta, a mimo to wszyscy udają, że jest w porządku. Nikt przecież wprost nie przyzna się do niechęci wobec Ciebie. Przeanalizuj swoje zachowanie i sprawdź, czy jest coś, czym mogłeś zniechęcić do siebie współpracowników.

Jesteś pomijany
Słyszysz, że pracownicy żywo dyskutują w kuchni, a Twoje próby miłego włączenia się do rozmowy kończą się ich ciszą. Albo zauważasz, że otrzymujesz coraz mniej maili wewnętrznych, a to powoduje, że umyka Ci wiele ważnych spraw z życia biurowego. To sygnał, że jesteś celowo pomijany i powoli wykluczany ze społeczności biurowej. Przykładowo, jeśli Twoi współpracownicy stale nie zapraszają Cię na wspólny lunch, Twoją pierwszą reakcją będzie obwinianie ich za wykluczenie Cię. Jednakże, zamiast skupiać się na nich, powinieneś zastanowić się, dlaczego ludzie traktują Cię w ten sposób.

Jesteś atakowany za osiągnięcia
Sukces ma swoją cenę i każdy dochodzi do niego własnymi metodami. Czasem Twoje spektakularne osiągnięcia mogą stać się obiektem zazdrości. Wówczas z reguły nie możesz nic na to poradzić. Z drugiej strony, gdy sam obnosisz się ze swoimi osiągnięciami, automatycznie sprawiasz, że współpracownicy nie traktują Cię życzliwie. Zamiast przechwalać się, wykorzystaj swoje cenne umiejętności do pomocy innym. Jeśli udało Ci się, np. zrealizować ciekawy projekt, pomóż współpracownikom, którzy również pracują nad ważnymi dla nich zadaniami. Zyskasz dzięki temu więcej zwolenników, a wyciągając pomocną dłoń, zbliżysz się i lepiej poznasz kolegów.

Jesteś celem plotek
Gdy ludzie unikają lub śmieją się z Ciebie lub co gorsza dochodzą do Ciebie niepochlebne plotki na Twój temat, to bardzo niepokojący sygnał, że toczona jest przeciwko Tobie „cicha wojna”. Pod żadnym pozorem nie udawaj, że nic się nie stało i nie bagatelizuj sytuacji, z nadzieją że sama się rozwiąże. Tym bardziej musisz za wszelką cenę dowiedzieć się, czym mogłeś zawinić, że zespół tak Cię nie lubi. Zacznij od rozmowy z jedną osobą, by wybadać grunt i później móc podjąć strategię odzyskiwania dobrego wizerunku.

Źródło: www.monsterpolska.pl

Sob., 23 Czrw. 2018 0 Komentarzy Dodane przez: Dawid Kulpa