Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Żywność w Internecie – jak mądrze kupować

Żywność w Internecie – jak mądrze kupować fotolia.pl

Zakupy przez Internet stały się tak wygodne, że niektórzy praktycznie całkowicie rezygnują z kupowania w tradycyjnych sklepach. W sieci można wygodniej niż w supermarkecie kupić żywność, a zwykle trudne do zdobycia produkty są bez problemu dostępne. Dobrze jest przy tym pamiętać o przysługujących nam prawach – radzi Trusted Shops, firma oferująca gwarancję zwrotu pieniędzy klientom sklepów internetowych.

Kupowanie w sieci jest wygodne, szybkie, a przede wszystkim pozwala na ogromny wybór produktów. Dla wielu osób to niemal codzienność. Jak wynika z badania zrobionego na zlecenie Trusted Shops przez ośrodek Kantar już 2 proc. Polaków robi zakupy przez Internet co najmniej raz w tygodniu, a kolejne 12 proc. kupuje w sieci raz lub dwa razy w miesiącu.

Swoje sklepy internetowe prowadzą m.in. duże sieciowe supermarkety. Popularne są także wyspecjalizowane e-markety dla smakoszy albo osób stosujących diety (np. dla wegan lub osób z uczuleniami pokarmowymi). Anchois prosto z Portugalii? Proszę bardzo, przez Internet można je kupić bez żadnego problemu. Makaron z kukurydzy? Oczywiście, w praktycznie dowolnym kształcie. Dzięki internetowi kuchnie najróżniejszych zakątków świata są dostępne za pomocą kilku kliknięć.

 Składając zamówienie trzeba pamiętać, że w przeciwieństwie do zakupu np. książki, zakup żywności w Internecie obarczony jest pewnym ryzykiem. W przypadku jedzenia z krótką datą przydatności do spożycia nie przysługuje nam bowiem prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od otrzymania towaru, jak jest w przypadku większości produktów. Takich problemów nie ma, gdy kupujemy żywność, którą można długo przechowywać, np. konserwy, makarony, przetwory. Możemy je zwrócić w ciągu dwóch tygodni, o ile nie otworzyliśmy opakowania. Jeżeli tak zrobiliśmy, zgodnie z prawem sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia od nas towaru.

 Co jednak zrobić, gdy otrzymaliśmy np. przeterminowany produkt? – Ograniczenie związane z ustawowym prawem do odstąpienia od umowy nie oznacza, że jesteśmy całkowicie bezbronni – podkreśla Marcin Jędrzejak z firmy Trusted Shops, firmy oferującej gwarancję zwrotu pieniędzy klientom sklepów internetowych. Jeżeli otrzymaliśmy nieświeży produkt, możemy złożyć reklamację i np. żądać zwrotu pieniędzy albo wymiany produktu na świeży. Zawsze warto także sprawdzić przy dostawcy, czy wszystkie towary mają odpowiednią datę przydatności do spożycia.

Jeżeli robimy zakupy w sklepie internetowym, którego nie znamy, warto sprawdzić opinie na jego temat. Być może okaże się, że inni klienci nie są z niego zadowoleni. Wówczas sprawunki lepiej zamówić z innego sklepu.

Czw., 28 Wrz. 2017 0 Komentarzy Dodane przez: Sylwia Cyrankiewicz-Gortyńska