Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Trzecia edycja ogólnopolskiej akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”

Trzecia edycja ogólnopolskiej akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” fotolia.pl

Od 18 września można kupować i rezerwować oferty na jesienny weekend za pół ceny, który odbędzie się w dniach: 6-8 października. Do trzeciej już edycji ogólnopolskiej akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” zgłosiło się prawie 560 partnerów, w tym hotele, pensjonaty, muzea czy restauracje. W poprzedniej wiosennej akcji z oferty skorzystało ponad 70 tysięcy osób. Polska Organizacja Turystyczna oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki - organizatorzy akcji - liczą, że liczba turystów, którzy wykorzystają zniżkę w edycji jesiennej będzie jeszcze większa.

 „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” ma  zachęcić Polaków do aktywnego spędzania wolnego czasu i zwiedzania Polski, odkrywania jej turystycznego potencjału. Założeniem akcji jest stworzenie banku produktów i usług turystycznych w atrakcyjnych, obniżonych cenach, które są oferowane w wyznaczonym terminie na terenie całego kraju. Wydarzenie ma m.in. wpłynąć na pobudzenie ruchu turystycznego oraz zwiększenie zainteresowania wyjazdami weekendowymi, w szczególności w tzw. sezonie niskim.

Coraz częściej doceniamy turystyczne walory Polski i to właśnie Polskę wybieramy na miejsce odpoczynku oraz wakacji. Z wstępnych szacunków wynika, że w pierwszym półroczu br. nastąpił wzrost krajowych podróży o ponad 7 % w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Krajowy ruch turystyczny wciąż rośnie a takie akcje jak „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” bez wątpienia przyczyniają się do tego pozytywnego trendu – mówi Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki.

Do jesiennej akcji, tak jak i w poprzedniej edycji, najwięcej, bo 105 zgłosiło się partnerów z województwa małopolskiego. Na drugim miejscu jest województwo pomorskie z liczbą 62 partnerów a na trzecim dolnośląskie – 49 podmiotów oferujących usługi turystyczne. Niewiele mniej, bo 47 partnerów weźmie udział w akcji na Mazowszu.

Akcja skierowana jest do przedstawicieli branży turystycznej, zarówno z miejsc bardzo dobrze już znanych turystom, jak i tych jeszcze nieodkrytych oraz potrzebujących wsparcia. Jest wiele marek turystycznych, jak choćby Wielki Gościniec Litewski, dobrze znanych w danym regionie, ale mniej kojarzonych w innych miejscach kraju.

Wielki Gościniec Litewski otrzymał wyróżnienie w tegorocznej edycji konkursu EDEN „Najlepsze Europejskie Destynacje. Laureaci muszą wyróżniać się troską o zachowanie zrównoważonego rozwoju turystyki, dbałością o utrzymanie i promocję kultury i lokalnych tradycji, a także przedłużenie sezonu turystycznego i promocję mniej znanych turystycznie miejsc – co jest także celem akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pól ceny”

Więcej informacji na temat akcji znajduje się tutaj

Źródło: www.msit.gov.pl

Śr., 20 Wrz. 2017 0 Komentarzy Dodane przez: Tomasz Smaś