Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Dla szukających pracy - zasady promocji w Internecie

Dla szukających pracy - zasady promocji w Internecie fotolia.pl

Czy wiesz, że możesz mieć doskonałe kwalifikacje, a i tak nie zostaniesz zauważony przez potencjalnych pracodawców? Aby to zmienić, używaj odpowiednich słów-kluczy, które sprawią, że zauważą cię wyszukiwarki. Zobacz, co jeszcze pomoże ci znaleźć pracę.

Wypełnij formularz CV w serwisach poświęconych pracy

Internetowe CV powinno pojawić się w kilku miejscach, w tym na serwisach społecznościowych i na portalach z ogłoszeniami o pracę.

- Dość istotną kwestią, na którą zwracają uwagę rekruterzy, jest kilka zdań wstępu, w których kandydat opisuje swoje dotychczasowe doświadczenie – mówi Joanna Żukowska, ekspert serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl. - Czasem po przeczytaniu tych 2-3 zdań headhunterzy podejmują decyzję czy wczytywać się w CV, czy też nie – dodaje.

Znaczenie mają także rekomendacje byłych szefów i współpracowników, więc warto poprosić ich o kilka zdań opinii. Dbaj też o to, aby informacje zawarte w CV – zwłaszcza dane kontaktowe – były aktualne.

Bądź obecny na profilach

Monitoruj sytuację na profilach, na których zamieszczasz CV (zarówno społecznościowo-biznesowych, jak i stricte poświęconych pracy). Jeśli pracodawca nie zauważa twojego konta w sieci, sam znajdź pracodawcę i wyślij aplikację. Monitoruj swoje konta w Internecie. Poza tym zaznacz w systemie opcję „szukam pracy”. Jasny komunikat wysłany w kierunku rekruterów zwiększa szansę na to, że zostaniesz zauważony w sieci.

Zrób profesjonalne zdjęcie

Tej kwestii, choć wydaje się oczywista, nie da się ominąć. Wciąż wielu kandydatów zamieszcza niewłaściwe zdjęcia w dokumentach, które mają być ich wizytówką. Na liście zdjęć, które nie powinny ukazać się w dokumentach, są m.in. zdjęcia z imprez, z wakacji, ale też takie, na których jesteśmy w towarzystwie z drugą osobą (rekruter nie będzie się domyślał, która z osób jest potencjalnym kandydatem do pracy). Idealne zdjęcie powinno nawiązywać to tradycyjnie używanego w dokumentach, przy czym kadr może być nieco szerszy i ujmować część sylwetki.

Stwórz CV ze słowami kluczowymi

Coraz częściej pierwszej selekcji CV dokonuje komputer, a dokładnie oprogramowanie ATS. Co widzi komputer? „W oczy” rzucają mu się nagłówki ze słowami-kluczami np. doświadczenie, zatrudnienie, certyfikaty. Komputer sczytuje treść CV pod kątem danych i informacji potrzebnych w procesie rekrutacji. Nie przepada za symbolami czy dokumentami zapisanymi w formacie jpg. Najlepiej sprawdzają się też dokumenty napisane czcionką Arial lub Verdana w rozmiarze od 10 do 12.

Strzeż prywatności

Rekruterzy mając imię i nazwisko kandydata, wyszukują wszelkich dostępnych informacji na jego temat. – Wpisałam kiedyś godność kandydata, który miał interesujące CV do wyszukiwarki, okazało się, że nie zabezpieczył prywatnego profilu na Facebooku i każdy mógł do niego zajrzeć. Był aktywnym komentatorem wydarzeń politycznych i robił to często używając wulgarnych słów. Zraził mnie ten przekaz - mówi rekruterka. Umiejętność strzeżenia prywatności i pokazywania światu tylko tego, na czym nam zależy, jest niezwykle ważna. Warto sprawdzić ustawienia prywatności kont. Czy Twoje konto jest zabezpieczone przed dostępem osób trzecich?

Bądź aktywny na blogach specjalistycznych

W momencie, gdy do pracy poszukiwani są eksperci, dodatkową rekomendacją będzie ich obecność na blogach poświęconych np. finansom, zdrowiu, macierzyństwie czy nieruchomościom. Aktywny komentator staje się widoczny dla internetowej społeczności, a treści, jakie publikuje, są potwierdzeniem kompetencji. Jeśli lubisz pisać i chcesz dzielić się wiedzą specjalistyczną – warto to wykorzystać, zakładając np. własnego bloga.

Zbuduj siatkę kontaktów

Nie szczędź zawodowych informacji na swój temat. Jeśli wypełniasz profil w Internecie, system z pewnością poinformuje cię, że np. wypełniłeś swój profil w 60, 80 czy 100 proc. Podpowie ci też, kogo możesz znać i jak budować siatkę kontaktów. Działaj według wskazówek. Nigdy nie wiesz kto, nawet wśród twoich znajomych, może być przepustką do nowej pracy. Wyślij w świat jasny komunikat „szukam pracy”.

Śr., 8 Mrz. 2017 0 Komentarzy Dodane przez: Sylwia Cyrankiewicz-Gortyńska