Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Zakupoholizm i rozrzutność. Jak z nimi zerwać?

Zakupoholizm i rozrzutność. Jak z nimi zerwać? fotolia.pl

Jak pozbyć się złych nawyków zakupoholizmu i rozrzutności. Poniżej kilka wskazówek zaczerpniętych  z książki Jamesa M. Claiborna i Cherry Pedricka (polecamy lekturę tego wydawnictwa).

  • Stwórz budżet rodzinny i ściśle się go trzymaj
  •  Zanim pójdziesz na zakupy, zrób listę niezbędnych produktów
  •  Rób zakupy w miejscach, do których łatwo można wejść, ale i wyjść. Unikaj centrów handlowych
  • Zadawaj sobie pytania: „Po co?", „Dlaczego jestem na zakupach?", „Dlaczego to kupuję?". Jeśli odpowiesz, ze robisz to by uwolnić się od uczucia niepokoju, stresu, napięcia, depresji lub nudy, znajdź inne zajęcie.
  • Rób zakupy w towarzystwie wspierającej Cie osoby, która zna cele jakie sobie postawiłeś
  • Zwróć baczną uwagę na sztuczki marketingowe. Zrób z tego zabawę – postawaj się wychwycić jak najwięcej technik marketingowych w oglądanych katalogach, sklepach oraz reklamach.
  • Uświadom sobie swoje uczucia. Czy wydawanie pieniędzy naprawdę uwalnia Cię od depresji, niepokojów i nudy?
  • Kiedy musisz zrobić większe zakupy, pamiętaj o regularnych przerwach na relaks.
  • O większych zakupach rozmawiaj z małżonkiem lub przyjacielem, a zanim kupisz wybraną rzecz, odczekaj dobę.
  • Zostaw w domu wszystkie karty kredytowe i zabieraj ze sobą tylko tyle pieniędzy, ile zaplanowałeś wydać.
  • Bądź stale gotów, by uruchomić jedną z reakcji konkurencyjnych w momencie pojawiania się pokusy zakupów do wydawania.
  • Nie kupuj, jeśli jesteś zmęczony, głodny, niespokojny, smutny, samotny lub znudzony.
  • Jeżeli uważasz, że zakupy z katalogu, programów telewizyjnych lub zakupy internetowe są największą pokusą, kupuj tylko w sklepach. Zastanów się nad wykorzystaniem funkcji blokowania wybranych kanałów w telewizorze i poproś firmy, które mają Twoje dane osobowe, by zaprzestały wysyłać do Ciebie materiały reklamowe.

Źródło: James M. Claiborn i Cherry Pedrick, Jak pozbyć się złych nawyków, Helion, Gliwice 2007

Sob., 7 Mj. 2011 0 Komentarzy Dodane przez: