Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Listy polecone można odebrać przez Internet

Listy polecone można odebrać przez Internet fotolia.pl

Wystartowała nowa e-usługa od dzisiaj (24.04.2020 – red.) można odbierać listy polecone bez wychodzenia z domu. Jak to działa?

Po pierwsze trzeba posiadać konto na profilu zaufanym. W kolejnym kroku należy odwiedzić portal www.gov.pl zalogować się do swojego konta i wybrać usługę „Załóż skrzynkę – odbieraj listy polecone”. Następnie trzeba wypełnić formularz Wpisz swój adres e-mail, numer telefonu i zaakceptuj regulamin.

W kolejnym kroku należy podać adres swojego stałego zameldowania. Później na skrzynkę e-mail dostaniesz dane do pierwszego logowania do eSkrzynki.

W elektronicznej skrzynce na portalu www.gov.pl znajdzie się zeskanowana koperta wraz ze zeskanowaną zawartością.  Dodatkowo, po miesiącu od zeskanowania przesyłka trafi do adresata w swojej oryginalnej, papierowej formie - bez awizo, nie trzeba będzie iść po nią na pocztę.

Od kiedy będzie liczony czas doręczenia przesyłki do adresata? Datą doręczenia przesyłki jest dzień, w którym zostanie pobrany plik z eSkrzynki. Zaś jeżeli dokument nie zostanie pobrany, za datę skutecznego doręczenia uznany zostanie dzień zwrotu przesyłki. To dwa tygodnie od dnia następnego od zamieszczenia dokumentu w eSkrzynce.

Usługa będzie dostępna od 24 kwietnia 2020 r. do 30 września 2020 r. Co najważniejsze bez wiedzy zainteresowanego nikt nie otworzy nie zeskanuje korespondencji.  Największym atutem nowego rozwiązania jest brak potrzeby udawania się na pocztę.

Źródło: MC

Czw., 23 Kw. 2020 0 Komentarzy Dodane przez: Patrycja Grebla-Tarasek