Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Ósma edycja Targów China Homelife Poland już za nami

Ósma edycja Targów China Homelife Poland już za nami fotolia.pl

Między 29 a 31 maja br. odbyły się największe w Europie Centralnej i Wschodniej targi artykułów chińskich. Ofertą wystawców zainteresowało się kilkanaście tysięcy handlowców, przedsiębiorców i odwiedzających targi. Tegoroczna edycja została wzmocniona o filar eksportowy – targi Export Expo. Regionem patronackim wydarzenia było Mazowsze.

Targi China Homelife Poland organizowane są przez firmę Meorient International Exhibition przy współpracy z Warszawską Izbą Gospodarczą. China Homelife to międzynarodowy brand – pod taką samą nazwą podobne targi odbywają się w 13 regionach świata. China Homelife Poland są jedyną w tej części Europy edycją tego wydarzenia obejmującego swym zasięgiem 16 krajów Europy Centralnej i Wschodniej. To ważną platforma do realizacji wielkiego chińskiego projektu „Jeden Pas, jedna Droga”. Dla polskiej gospodarki szansa, że skorzystamy z tego projektu jako liderzy tej części Europy.

Na tegoroczne targi do Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie pod Warszawa przyjechało około 1100 wystawców ze wschodniego wybrzeża Chińskiej Republiki Ludowej (prowincji Zhejiang, Guangdond, Anhui, Shandong) oraz Specjalnego Regionu Administracyjnego Hongkongu.

Inicjatywy Warszawskiej Izby Gospodarczej doceniają urzędy centralne oraz władze samorządowe, obejmując targi i kongres patronatem. Tegoroczne wydarzenia odbywały się pod patronatem honorowym Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju, Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, Urzędu Patentowego Rzeczpospolitej, Polskiej Organizacji Turystycznej oraz marszałków województw: Marszałka Województwa Dolnośląskiego, Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Marszałka Województwa Lubelskiego, Marszałka Województwa Lubuskiego, Marszałka Województwa Łódzkiego, Marszałka Województwa Mazowieckiego, Marszałka Województwa Opolskiego, Marszałka Województwa Podkarpackiego, Marszałka Województwa Podlaskiego, Marszałka Województwa Wielkopolskiego,  Zachodniopomorskiego.

Patronat nad wydarzeniami objęli także Starosta Kołbucki, Starosta Piotrkowski, Starosta Zduńskowolski, Prezydent Kielc,  Prezydent Olsztyna, Prezydent Płocka, Prezydent Zabrza, Burmistrz Kętrzyna.

Targi i kongres to także ciekawe wydarzenia dla dziennikarzy. Kilkadziesiąt redakcji krajowych, regionalnych i lokalnych okazało zainteresowanie. Gościliśmy także dziennikarzy z krajów Europy Centralnej i Wschodniej oraz z Chin. Ogólnochińskie Stowarzyszenie Dziennikarzy reprezentował sekretarz generalny i wieceprezes Hu Xiaohan. Stowarzyszenie Polskich Medów i Ogólnochińskie Stowarzyszenie Dziennikarzy zawarły umowę o wzajemnej współpracy. Prezes Hu Xiaohan zapewnił, że teraz otworzyły się nowe drogi dla rozwoju partnerstwa, co zaowocuje także częstszymi kontaktami i nowymi możliwościami prezentacji obu krajów.

Specjalnym patronatem wyróżnił wydarzenia Adam Struzik, Marszałek Województwa Mazowieckiego. Regionem patronackim targów i kongresu zostało Mazowsze.

„Ogromnie cieszy mnie, że ta ważna inicjatywa na stałe zagościła na Mazowszu w sercu Polski, wychodząc naprzeciw perspektywie zacieśnienia relacji handlowych regionu Europy Centralnej i Wschodniej z Chinami. (…) Ważne jest również, że po raz pierwszy zdecydowano o zorganizowaniu targów Export Expo, co umożliwia ekspozycje towarów produkowanych w tym regionie Europy” – przekazał marszałek Adam Struzik, gratulując: „Dynamika kolejnych edycji targów China Homelife w Polsce świadczy o rosnącej wadze tego wydarzenia w regionie w oczach Chin. Szczególne słowa uznania należą się organizatorom: chińskiej firmie Meorient (Meorient International Exhibition) i Warszawskiej Izbie Gospodarczej”.

Zdaniem marszałka Struzika województwo mazowieckie ma szansę stać się dogodnym centrum wspierającym transpozycję chińskiego potencjału i wprowadzanie chińskich jakościowych marek na rynek Polski i innych państw Europy Centralnej i Wschodniej.

Targi i kongres mogą stworzyć platformę wspólnego handlowego dialogu przedsiębiorców chińskich i europejskich.

Stoiska, punkty informacyjne izb gospodarczych mieściły się po sąsiedzku z ekspozycją Mazowsza. Samorząd Województwa Mazowieckiego zorganizował wielowymiarowe stanowisko regionalne zadedykowane promocji przedsiębiorców prowadzących działalność na terenie Mazowsza, zainteresowanych podjęciem międzynarodowej współpracy. Produkty i oferty prezentowali przedsiębiorcy w branżach takich jak: przetwórstwo rolno-spożywcze, turystyka, kosmetyki, meble, spedycja międzynarodowa, platformy e-commerce.

Kontaktami z importerami z Chin szczególnie zainteresowana jest branżą rolno-spożywcza.

Nadzieje na poprawę naszej sytuacji handlowej eksperci rynku pokładają w żywności. Choć Polska ma w tej branży ogromne możliwości, na przeszkodzie eksportu stoją zawiła biurokracja, bariery, celne, transportowe i kulturowe. Na razie do Państwa Środka wysyłamy kurczaki (3,5 tys. ton w tym roku) i indyki (ponad pół tys. ton), ale eksport wieprzowiny jest nadal blokowany.

Wt., 4 Czrw. 2019 0 Komentarzy Dodane przez: Sylwia Cyrankiewicz-Gortyńska