Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Coraz więcej Polaków załatwia sprawy urzędowe przez Internet

Coraz więcej Polaków załatwia sprawy urzędowe przez Internet fotolia.pl

Tylko przez ostatnie półtora miesiąca z e-usług skorzystało więcej osób niż w całym 2015 roku. Od początku tego roku Polacy odwiedzili portal www.obywatel.gov.pl ponad 3 miliony razy.

Z danych opublikowanych na widok.gov.pl (portalu analitycznym administracji publicznej) wynika, że najchętniej sprawy urzędowe załatwiamy przez Internet w porze drugiego śniadania, czyli między godz. 10 a 11. Co ciekawe, częściej na stronę www.obywatel.gov.pl zaglądają kobiety. Tylko w lutym i marcu Polacy wyświetlili ją ponad 2,3 mln razy, czyli więcej niż w całym 2015 roku (1,9 mln wyświetleń).

W jednym miejscu
Dzięki serwisowi www.obywatel.gov.pl możesz zamienić wizytę w urzędzie na kilka chwil przed komputerem. To najlepsze źródło informacji o przygotowywanych przez nas e-usługach.

To właśnie tam, w jednym miejscu, znajdziecie wszystkie usługi, z których skorzystacie online. Dostaniecie też niezbędne wskazówki, np. co przygotować, ale i odpowiedzi na nurtujące pytania –jak długo będziecie musieli czekać na załatwienie sprawy i czy będziecie musieli za to zapłacić?

- Pracujemy nad tym, by obywatel coraz więcej spraw mógł załatwiać przez Internet. Nie tylko projektujemy usługi przyjazne, wygodne i spełniające konkretne ludzkie potrzeby. Chcemy, aby taki był także cały portal gov.pl - mówi minister cyfryzacji, Marek Zagórski. – Dlatego stale zbieramy opinie na jego temat. Chcemy, by w jak największym stopniu odpowiadał oczekiwaniom jego stałych i nowych użytkowników – dodaje szef Ministerstwa Cyfryzacji.

Co znajdziesz, czego szukać?
Na portalu www.obywatel.gov.pl usługi pogrupowane są tak, by znalezienie interesującej nas sprawy zajęło możliwie najmniej czasu. Od razu po wejściu na stronę rzucą się Wam w oczy kategorie według, których je pogrupowaliśmy.

I tak, jeśli chcesz złożyć wniosek o nowy dowód osobisty, wybierz „Dokumenty i dane osobowe”. Chcesz sprawdzić liczbę swoich punktów karnych? Twoja kategoria to oczywiście „Kierowcy i pojazdy”. Szybką ścieżkę do wyrobienia Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego znajdziesz w części „Wyjazd za granicę”. E-usługę umożliwiającą zgłoszenie online narodzin dziecka znajdziesz w kategorii „Dzieci”. Proste? No właśnie.

Pozostałe kategorie, spośród których możesz wybierać to m.in. „Małżeństwo”, „Edukacja”, „Zaświadczenia i odpisy”, „Podatki”, „Praca i biznes”, „Zasiłki i pomoc finansowa” i wiele innych.

Jeśli intuicja nie podpowiada Ci, w której kategorii znajduje się sprawa, którą chcesz załatwić, skorzystaj z opcji „Szukaj”.

To właśnie na www.obywatel.gov.pl znajdziesz także naszą najnowszą e-usługę, tzw. „podpisywarkę”. Dzięki niej, każdy kto ma Profil Zaufany może go wykorzystać do podpisania dokumentu elektronicznego podpisem zaufanym. Może też sprawdzić, czy elektroniczny dokument jest podpisany, a jeśli tak – to przez kogo.

Źródło: www.gov.pl/web/cyfryzacja

Wt., 19 Mrz. 2019 0 Komentarzy Dodane przez: Artur Duda