Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Ilość odpadów komunalnych a działalność gastronomiczna

Ilość odpadów komunalnych a działalność gastronomiczna fotolia.pl

Bezsporne w sprawie jest, że skarżąca jest właścicielem obiektu przy ul. "(...)". Bezspornym jest również, że na nieruchomości tej znajdują się obiekty gastronomiczne - dyskoteka na 277 miejsc konsumpcyjnych oraz bar na 57 miejsc konsumpcyjnych, a także pomieszczenia biurowe (zadeklarowano 4 osoby).

Zgodnie z Uchwałą nr "(...)" Rady Miejskiej z dnia 28 maja 2015 r. w sprawie "(...) "wybór wielkości pojemnika należy do właściciela nieruchomości, ale minimalna pojemność musi uwzględniać tygodniowe wskaźniki nagromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych i częstotliwość pozbywania się odpadów komunalnych z nieruchomości. Z treści § 7 ust. 1 pkt 5 powyższej uchwały wynika, że przewidywana ilość odpadów to 10I na jedno miejsce konsumpcyjne jednak nie mniej niż jeden pojemnik wielkości 110/120 I. Stosownie zaś do treści § 7 ust. 1 kt 3 uchwały dla obiektów handlowych i handlowo-usługowych przewidywana ilość odpadów na jednego pracownika wynosi 12 I nie mniej jednak niż jeden pojemnik o pojemności 110/120 I.

Bezspornym w sprawie jest, że łączna ilość miejsc na spornej nieruchomości wynosi 277 miejsc konsumpcyjnych i 4 w pomieszczeniach biurowych. Nieruchomość wyposażona jest w jeden pojemnik o pojemności 1 100 I. w którym gromadzone są odpady nieselektywne.

Za nieskuteczne uznać należy zarzuty skarżącej dotyczące klasyfikacji miejsc konsumpcyjnych czy lokali gastronomicznych. Organy prawidłowo oceniły i wskazały, że zgodnie w rozporządzeniem Rady Ministrów z 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności w dziale 56.10.A restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne, podano, że określeniem tym objęto przygotowywanie i podawanie posiłków gościom siedzącym przy stołach lub dokonującym własnego wyboru potraw z wystawionego menu, bez względu na to czy spożywają oni przygotowane posiłki na miejscu, biorą je na wynos czy też są one im dostarczane. Podklasa ta obejmuje działalność restauracji, kawiarni, restauracji typu fast food, barów mlecznych, barów szybkiej obsługi, lodziarni, pizzerii miejsc z żywnością na wynos, restauracyjną lub barową prowadzoną w środkach transportu, wykonywaną przez oddzielne jednostki. Natomiast w dziale 56.30.Z wskazano, że przygotowywanie i podawanie napojów, obejmuje przygotowywanie i podawanie napojów do konsumpcji na miejscu - to jest działalność barów, tawern, koktajlbarów, dyskotek, piwiarni i pubów, sklepów z kawą, pijalni soków owocowych, sprzedaży napojów w ruchomych punktach i podawania napojów w środkach transportu wykonywaną przez oddzielne jednostki.

Skarżąca nie wykazała by sporne odpady były innego pochodzenia niż z działalności baru i dyskoteki.

Z okoliczności ustalonych w sprawie wynika też, że skarżąca zadeklarowała na dzień 3 lipca 2015 r. jeden pojemnik na odpady komunalne o pojemności 1 100 I., a od dnia 1 listopada 2017 r. zadeklarowała 4 pojemniki o pojemności 120 I. Organy ustaliły, że łączna ilość miejsc konsumpcyjnych wynosi 279, więc łączna liczba tygodniowego wskaźnika zmieszanych odpadów komunalnych na spornej nieruchomości odpowiada 8 wywozom pojemnika 1 100I. i 12 wywozom pojemnika 240 I. w miesiącu.

Podkreślić należy, że organy wyliczeń tych dokonały zgodnie z obowiązującą uchwałą Rady Miejskiej z 28 maja 2015 r. w sprawie "(...)". Zapisy tej uchwały nie były zaskarżone i obowiązują jako przepisy prawa miejscowego, którym to prawem są związane zarówno organy jak i skarżąca.

Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie z dnia 9 sierpnia 2018 r. I SA/Ol 289/18 

Źródło: CBOSA

Pt., 21 Wrz. 2018 0 Komentarzy Dodane przez: Marcin Maksymiuk