Polski Instytut Rozwoju Biznesu zaprasza na bezpłatną konferencję pt. „Kooperacja służb ratunkowych i sztabów zarządzania kryzysowego”, która odbędzie się 30 stycznia w Warszawie.
Zarządzanie kryzysowe to działalność organów administracji publicznej, która polega na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, przygotowaniu do przejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, reagowaniu w przypadku zaistnienia sytuacji kryzysowych, usuwania ich skutków, odbudowy infrastruktury krytycznej oraz odtwarzania zniszczonych zasobów. Ważne jest opracowanie planów reagowania kryzysowego, które opisują kto, co i kiedy będzie robił, za pomocą jakich sił i środków i na jakiej podstawie prawnej.
- Jak wygląda kooperacja służb ratunkowych i administracji publicznej?
- Jakie są podstawy prawne realizacji zadań zarządzania kryzysowego?
- Jakie są zasady opracowywania planów zarządzania kryzysowego?
Podczas konferencji głos zabiorą:
- insp. Grzegorz Baczyński - Dyrektor Głównego Sztabu Policji KGP
- Iwona Michniewicz - doktor nauk o kulturze fizycznej, założycielka i pierwsza Prezes Ratownictwa Wodnego Rzeczpospolitej
- Leszek Marzec - ratownik medyczny, strażak, Powiatowy Koordynator Ratownictwa Medycznego Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sandomierzu
- Krzysztof Gralik - Główny Specjalista, Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego, Wydział Organizacyjny i Spraw Społecznych, Starostwo Powiatowe Otwock
- mgr Adam Gorgol - ratownik medyczny, wykładowca w Zakładzie Ratownictwa Medycznego Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe w Lublinie
- dr Michał Piekarski - adiunkt w Zakładzie Studiów nad Bezpieczeństwem, Instytut Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Wrocławskiego
Proponowane zagadnienia tematyczne :
- Systemy łączności
- Systemy ostrzegania i powiadamiania ludności cywilnej o zagrożeniu przy wykorzystywaniu nowoczesnych technologii
- Nowoczesny sprzęt wykorzystywany przez służby ratunkowe i mundurowe (mobilne systemy komputerowe, radiotelefony, monitory).
- Bezpieczeństwo - publiczne, transportu, obiektów, danych
- Organizacja i zasady funkcjonowania centrów zarządzania kryzysowego
- Zadania i skuteczna komunikacja pomiędzy administracją, służbami ratunkowymi i mundurowymi
- Współpraca ze środkami masowego przekazu
- Bezpieczeństwo imprez masowych i zgromadzeń
- Logistyka w zarządzaniu kryzysowym
- Organizowanie pomocy medycznej I psychologicznej
- Aspekty prawne
Do udziału w konferencji organizator zaprasza:
- przedstawicieli jednostek samorządów terytorialnych, instytucji administracyjnych, centrów zarządzania kryzysowego szczebla gminnego, powiatowego i wojewódzkiego
- funkcjonariuszy służb mundurowych: Policji, Straży Granicznej, Służby Celnej, Wojska Polskiego, Straży Miejskiej, Państwowej Straży Pożarnej
- koordynatorów zespołów ratownictwa medycznego, WOPR, TOPR, GOPR.
Organizator zapewnia uczestnikom: materiały konferencyjne, przerwy kawowe, możliwość konsultacji z ekspertami.
Lokalizacja: Centrum Bankowo-Finansowe „Nowy Świat” S.A., ul. Nowy Świat 6/12, 00-400 Warszawa, SALA A, PIĘTRO 1
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Obowiązuje rejestracja: http://pirbinstytut.pl/index.php/rejestracja-kooperacja
Kontakt z organizatorem: Katarzyna Medvedieva, Asystentka ds. promocji, tel: +48 531 375 811, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Patronem medialnym konferencji jest Dziennik Warto Wiedzieć.