O tym, czy organ ma obowiązek anonimizując częściowo daną informację wydać w związku z tym decyzję o odmowie udostępnienia informacji publicznej w tej części, czy też anonimizacja ta nie niesie konieczności wydania takiej decyzji, gdyż nie stanowi odmowy udostępnienia informacji publicznej – decyduje zakres żądania wniosku o udostępnienie informacji publicznej, w szczególności czy anonimizowana informacja jest wprost objęta zakresem żądania wniosku. Wyrok WSA w Rzeszowie z 11 lipca 2017 r. sygn. II SAB/Rz 36/17.
Skarżący zwrócił się do organu o przesłanie odnośnika do Biuletynu Informacji Publicznej gdzie publikowane są Centralne Rejestry Umów w od początku ich prowadzenia do dnia odpowiedzi na wniosek, ewentualnie o przesłanie na wskazany adres elektroniczny wszystkich centralnych rejestrów umów od początku ich prowadzenia do dnia odpowiedzi na wniosek. Organ udzielił informacji jednocześnie poddając dane osobowe anonimizacji. Sąd zwrócił uwagę, że w przedmiotowej sprawie skarżący we wniosku nie domagał się uzyskania informacji o kontrahentach, w szczególności o danych ich identyfikujących, takich jak imiona i nazwiska czy firma. Oznacza to, że żądana informacja została mu udostępniona. Udzielenie zanonimizowanej informacji publicznej przesądza o braku bezczynności po stronie organu, o ile ten sposób przetworzenia treści udostępnianego dokumentu nie niweczy pożądanego przez stronę rezultatu w postaci uzyskania informacji o konkretnie wskazanych sprawach.
Źródło: CBOSA