Na gruncie postępowania podatkowego nie jest znane pojęcie pory nocnej i związane z tym obostrzenia w zakresie doręczeń przesyłek. – tak stwierdził WSA w Białymstoku w wyroku z dnia 23 listopada 2016 roku (sygn. akt: I SA/Bk 592/16). Dokonanie awizowania przesyłki o godz. 6.43, zawierającej decyzję organu w żaden sposób nie podważa prawidłowości tej czynności, a w konsekwencji przyjęcia, że decyzja została skutecznie doręczona w trybie art. 150 o.p.
Jednocześnie Sąd wskazał, ze pocztowy dowód doręczenia adresatowi przesyłki jest dokumentem urzędowym, potwierdzającym fakt i datę doręczenia zgodnie z danymi na dokumencie tym umieszczonymi. Taki charakter zwrotnego potwierdzenia odbioru przesyłki uzasadnia przyjęcie, że dokument ten korzysta z domniemania prawdziwości.
Sąd przypomniał, że na gruncie postępowania podatkowego nie jest znane pojęcie pory nocnej i związane z tym obostrzenia w zakresie doręczeń przesyłek. Ustawodawca jedynie w art. 134 § 1 i 2 kodeksu postępowania cywilnego wskazał, że doręczenia w porze nocnej i w dniu wolne od pracy mogą być stosowane wyjątkowo, za uprzednim zarządzeniem prezesa sądu, jednakże przepis ten nie ma zastosowania do doręczeń dokonywanych przez organy podatkowe za pośrednictwem poczty.