Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

PUP otwarty na klientów - dobra praktyka

PUP otwarty na klientów - dobra praktyka fotolia.pl

Powiatowy Urząd Pracy w Gdańsku wdraża nowoczesne rozwiązania technologiczne, aby szybciej, skuteczniej i nowocześniej świadczyć usługi.
Od jesieni 2008 roku z powodzeniem funkcjonuje system SMS-owego powiadamiania bezrobotnych o nowych, atrakcyjnych ofertach zatrudnienia. Jako pierwszy urząd w  kraju uruchomił internetową rejestrację osób bezrobotnych jesienią 2009 roku. Bezrobotni mogą dokonać drogą elektroniczną rejestracji w urzędzie pracy, poprzez internetową stronę urzędu pracy (www.pup.gda.pl).

Aplikacja jest bardzo prosta i nawet osoby nie posiadające dużych umiejętności w obsłudze komputera nie powinny mieć problemów z wypełnieniem danych. Osoby pozostające bez pracy muszą podać swoje dane osobowe, wypełnić krótkie oświadczenia oraz uzupełnić dane dotyczące kwalifikacji zawodowych. Następnie otrzymują komunikat o dokładnym terminie oraz miejscu, w którym winni stawić się w urzędzie pracy. Krótka wizyta w urzędzie jest niezbędna ze względu na uregulowania prawne dotyczące konieczności złożenia własnoręcznego podpisu na karcie rejestracyjnej. Wdrożenie systemu pozwoliło jednak na znaczne zmniejszenie kolejek w PUP, czas oczekiwania na rejestrację spadł o prawie 80% (z 3-4h). Osoby nie mające na co dzień dostępu do komputera i Internetu mogą skorzystać z darmowego dostępu do komputera  w Klubach Pracy a także filiach Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej. Na terenie PUP znajdują się Info-kioski, za których pomocą również można się zarejestrować. 

Alternatywą dla rejestracji przez Internet jest e-karta rejestracyjna. Rozwiązanie to powstało z myślą o osobach, które w domu chcą wypełnić druk potrzebny przy rejestracji. Wystarczy wypełnić elektronicznie i wydrukować formularz udostępniony na stronie urzędu lub uzupełnić dane ręcznie po wydrukowaniu. Zadanie to ułatwiają czytelna instrukcja i dokładne wskazówki.
W zeszłym roku PUP w Gdańsku uruchomił usługę wydania zaświadczeń na telefon. Początkowo można było uzyskać tą drogą jedynie zaświadczenie dot. ubezpieczenia zdrowotnego. Pilotaż pozwolił na sprawdzenie czy jest zapotrzebowanie na taki telefoniczny system. Okazało się, że wielu klientów skorzystało z możliwości zamówienia telefonicznego i szybkiego odbioru potrzebnych zaświadczeń. Aktualnie można uzyskać dokumenty dotyczące ubezpieczenia zdrowotnego, okresów rejestracji oraz świadczeń uzyskanych w PUP w Gdańsku.

Konsekwentne realizowanie strategii wdrażania rozwiązań technologicznych w gdańskim urzędzie pozwala na załatwianie spraw bez czekania i kolejek.

Czw., 21 Lp. 2011 0 Komentarzy Dodane przez: Barbara Łączna