Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Polacy niezadowoleni z usług PKP

Polacy niezadowoleni z usług PKP fotolia.pl

Jak wynika z najnowszych badań Eurobarometru, 66 procent pasażerów w UE jest zadowolonych z ruchu kolejowego w ich kraju.  Największe zadowolenie z jakości podróży koleją przejawiają Irlandczycy, Łotysze i Litwini. Ich stopień akceptacji dla kolei jest bliski 90 proc.

Największe zadowolenie z usług przewoźników kolejowych jest w Hiszpanii (89%), Irlandii (89%), Portugalii (91%), na Łotwie (93%) i Litwie (96%). Najbardziej niezadowolonymi pasażerami pociągów są Polacy (52%), Niemcy (46%), Szwedzi (45%), Francuzi (45%) i Rumuni (43%).

79 % respondentów uważa, że łatwo kupić bilety na pociąg, Polacy także nie narzekają na brak możliwości zakupów biletów.  76% europejczyków twierdzi, że dostępność informacji  o rozkładach jazdy jest satysfakcjonująca. Polacy znaleźli się w gronie krajów, gdzie występuje największe niezadowolenie z tego powodu. Aż 46% podróżnych narzeka na niedostateczną informację o rozkładzie jazdy. Polacy także narzekają na niewystarczającą dostępność  innych środków transportu publicznego ze stacji kolejowych, a także jakość i ilość dodatkowych usług takich jak – sklepy, sanitariaty, punkty gastronomiczne. Mają także zastrzeżenia do czystości na terenach zarządzanych przez PKP.

Czw., 16 Czrw. 2011 0 Komentarzy Dodane przez: Barbara Łączna