Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Prywatność na portalach społecznościowych

Prywatność na portalach społecznościowych fotolia.pl

Z opublikowanego przez Polskie Badania Internetu raportu wynika, że ponad 18 milionów Polaków korzysta z serwisów społecznościowych. W internetowe społeczności zaangażowani są niemal wszyscy – w przeciągu miesiąca zagląda na nie 99 proc. internautów. Większość z nich zostawia w sieci swoje prywatne dane.

Według badania Megapanel PBI/Gemius w ciągu ostatnich kilku latach wyraźnie wzrosło zainteresowanie internautów serwisami społecznościowymi. W styczniu 2006 roku serwisy te odwiedzało niewiele ponad połowa internautów (57,5 proc.). W styczniu 2011 serwis z tej kategorii odwiedził prawie każdy internauta (99,3 proc.).

Rejestracja w portalach społecznościowych często wymaga podania podstawowych danych takich jak imię, nazwisko, e-mail. Internauci jednak często zostawiają w sieci o wiele więcej. Jak wynika z najnowszego sondażu PBI 86 proc. respondentów ujawniła w internecie swoje imię i nazwisko, 83 proc. miejsce zamieszkania. Niewiele mniej bo 75 proc. udostępniła w internecie także informacje o swojej dacie urodzenia a 68 proc. swoje zdjęcie.

Jednocześnie aż 72 proc. respondentów deklaruje ograniczenia w dostępie do informacji publikowanych na swoim profilu – najczęściej poprzez niepodawanie nieobowiązkowych danych oraz poprzez ograniczenie dostępu do profilu jedynie znajomym.

Internauci są też ciekawi co na ich temat można znaleźć w internecie. 80 proc. respondentów przynajmniej czasem sprawdza informacje na swój temat – najczęściej poprzez wygooglowanie informacji na swój temat. Według respondentów kontrolowanie wizerunku w internecie utrudnia przede wszystkim ogromna ilość witryn, for, które należałoby przejrzeć (kolejno 63 proc. i 47 proc.) oraz nadmiar informacji (52 proc.). Respondenci jako utrudnienia wskazywali głównie czynniki wymagające zaangażowania czasu i energii nie zaś te związane z ograniczeniami technicznymi uniemożliwiającymi przeprowadzenie takiej operacji.

Zapraszamy do zapoznania się z raportem Polskich Badań Internetu „Prywatność i własny wizerunek w przestrzeni social media "

 


 

Stopka metodologiczna:

Dane w raporcie pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius oraz z sondażu zrealizowanego przez PBI w marcu 2010 roku na próbie 510 internautów w wieku 18-54 lata (Omnibus Online IMAS International). Pełna informacja metodologiczna znajduje się w raporcie.

Źródło: pbi.org.pl

Sob., 7 Mj. 2011 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka