Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

„Piątka za segregację”. Ministerstwo Środowiska ruszyło z kampanią edukacyjną na rzecz segregacji odpadów

„Piątka za segregację”. Ministerstwo Środowiska ruszyło z kampanią edukacyjną na rzecz segregacji odpadów fotolia.pl

Ministerstwo Środowiska wystartowało z kampanią informacyjno-edukacyjną, której hasłem przewodnim jest „Piątka za segregację”. Akcja skierowana jest zarówno do samorządów, jak i właścicieli gospodarstw domowych. Kampania dotyczy Jednolitego Systemu Segregacji Odpadów i ma zachęcić do prawidłowego segregowania śmieci.

Jednolity System Segregacji Odpadów wprowadzony w Polsce zakłada oddzielania surowców od odpadów które nie nadają się do powtórnego przetworzenia. Celem kampanii jest  kształtowanie świadomości ekologicznej mieszkańców Polski oraz prośrodowiskowe zaangażowanie odbiorców przejawiające się w umiejętności właściwej segregacji odpadów. Kampania ma też pokazać, że segregacja odpadów przynosi realne korzyści zarówno ekologiczne, jak i ekonomiczne.

Jak podkreśla Minister Środowiska Henryk Kowalczyk: W ramach prowadzonych działań edukujemy, że dzięki odpowiedniej segregacji więcej odpadów może zostać poddanych recyklingowi. Ważny jest dobry przykład i budowanie odpowiednich nawyków i zachowań.

Kampania „Piątka za segregację” swoją nazwą nawiązuje do gestu przybicia piątki, który wykonywany jest zarówno na przywitanie, jak i dla udzielenia aprobaty dla danych zachowań. Kampania ma też pięciu bohaterów: Wyszkłolony, Papa Pier, Plastika Metalica, El Bio i Zmieszko. Każdy z nich jest przypisany do innego rodzaju odpadów oraz kolorystyki pojemników: Wyszkłolony – zachęca do segregacji szkła, Papa Pier – edukuje na temat segregacji papieru, Plastika Metalica – tłumaczy, jak segregować tworzywa sztuczne i metale, El Bio – nawiązuje do segregacji odpadów BIO, Zmieszko – wskazuje, jakie odpady, powinny trafiać do pojemników z napisem „zmieszane”. W ramach projektu prowadzona jest komunikacja z jednostkami samorządu terytorialnego i szkołami. Na potrzeby kampanii przygotowano spoty filmowe, które w przystępny sposób przedstawić różne aspekty segregacji odpadów, a także edukować i zachęcać do zmiany postaw.

Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć tutaj.

Śr., 30 Prn. 2019 0 Komentarzy Dodane przez: Małgorzata Orłowska