Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Wyłączenie pracownika od rozpatrzenia protestu – wyrok WSA

Wyłączenie pracownika od rozpatrzenia protestu – wyrok WSA fotolia.pl

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi przypomniał podstawowe zasady rządzące zapobieganiem konfliktom interesów przy rozpatrywaniu protestów, które to rozwiązania wynikają z przepisów ustawy wdrożeniowej oraz ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego.

Sąd w pierwszej kolejności zarysował stan prawny istotny dla wskazanego tematu. Po pierwsze przypomniał o tym, że przepis art. 50 ustawy wdrożeniowej stanowi, iż do postępowania w zakresie ubiegania się o dofinansowanie oraz udzielania dofinansowania na podstawie ustawy nie stosuje się przepisów k.p.a., z wyjątkiem przepisów dotyczących wyłączenia pracowników organu, doręczeń i sposobu obliczania terminów. W dalszej kolejności wskazał, że z treści art. 60 i art. 67 ustawy wdrożeniowej wynika, iż w rozpatrywaniu protestu nie mogą brać udziału osoby, które były zaangażowane w przygotowanie projektu lub jego ocenę, jak też i to, że przepis art. 24 § 1 k.p.a. stosuje się odpowiednio.

WSA zdecydowanie stwierdził, że przepis art. 60 ustawy wdrożeniowej odnosi się do wszystkich czynności wiążących się z określonym projektem i nie ogranicza się do jego oceny. Zdaniem WSA odnosi się więc nie tylko do oceny merytorycznej projektu, ale każdej czynności z projektem związanej, która znajduje odbicie w dokumentacji dotyczącej danego wniosku, w tym także rozstrzygnięcie w przedmiocie rozpatrzenia protestu. Według Wojewódzkiego Sądu należy go rozumieć szeroko, co oznacza, że każda osoba, która na jakimkolwiek etapie postępowania konkursowego i również przed tym postępowaniem w jakimkolwiek charakterze i zakresie brała udział w przygotowaniu projektu lub jego ocenie formalnej albo merytorycznej podlega wyłączeniu od rozpoznawania protestu, a związek danej osoby z projektem czy jego oceną nie musi mieć charakteru bezpośredniego. Zakaz, o którym mowa w art. 60 ustawy wdrożeniowej, dotyczy każdej osoby, która była zaangażowana w jakąkolwiek czynność związaną z danym projektem, która znalazła swój wyraz w treści dotyczącej tego projektu dokumentacji przebiegu procedury konkursowej – orzekł WSA.

Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z dnia 23 października 2020 r., III SA/Łd 550/20

Źródło: CBOSA

Sob., 28 Lst. 2020 0 Komentarzy Dodane przez: Bartłomiej Zydel